کد خبر 236418
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

رئیس سازمان شیلات خبر داد؛

رد پای مروارید سیاه ایران در اروپا

رد پای مروارید سیاه ایران در اروپا

رئیس سازمان شیلات خبر از صادرات مروارید سیاه به کشورهای منطقه و جهان از جمله اروپا داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بر اساس آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال‌ جاری، ارزآوری صادرات خاویار به دو میلیون و ۳۷۱ هزار دلار رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات در گفتگو با «حیات» در مورد صادرات خاوریار گفت: ایران در ۹ ماهه نخست سال جاری به کشورهای امارات ۱۲۴۰ کیلوگرم، بلژیک ۴۱۳ کیلوگرم، آلمان ۲۱۶ کیلوگرم، ژاپن ۲۰۳ کیلوگرم، هلند ۱۹۰ کیلوگرم و سوئیس ۱۷۱ کیلوگرم صادرات خاوریار داشته است. 

ارزآوری ۲ میلیون دلاری خاویار برای کشور 

سید حسین حسینی افزود: ارزآوری خاویار ایرانی در ۹ ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار دلار بوده است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در ۹ ماه امسال ۲۶۷.۵۷۴.۸۷۵ دلار صادرات داشتیم که ۲.۳۷۱.۰۲۸ دلار آن مربوط به خاویار و با وزن ۳.۵۷۲ کیلوگرم و ۹.۵۳۸  دلار آن مربوط به بدل خاویار با وزن ۸۰۰ کیلوگرم بوده است.

افزایش تولید آبزیان در ۹ ماهه امسال 

رئیس سازمان شیلات ایران در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه تولید آبزیان در ۹ ماهه نخست سال جاری چقدر بوده است؟ گفت: تولید آبزیان در این بازه زمانی ۴۶۹ هزار تن بوده است. 

حسینی ادامه داد: این در حالی است که تولید آبزیان در ۹ ماهه امسال نسبت به کل سال ۱۴۰۱ پیشی گرفته است. تولید آبزیان در سال گذشته ۴۵۰ هزار تن بود. 

برنامه سازمان شیلات برای افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی مردم 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد برنامه های در دستور کار سازمان شیلات برای توسعه صنعت آبزی پروری و افزایش مصرف در ایران و صادرات به کشورهای همسایه گفت: برنامه های در دستور کار این سازمان، یک بخش به آبزی پروری و یک بخش به صید مربوط می شود. 

حسینی در مورد برنامه افزایش مصرف آبزیان در ایران گفت: ترویج فرهنگ مصرف آبزیان از طریق اطلاع رسانی درست در خصوص خرید، طبخ و مصرف ماهی، ایجاد تنوع فرآورده های خوراکی از آبزیان با در نظر گرفتن تنوع ذائقه مردم، ارزان سازی و در دسترس بیشتر قرار دادن آبزیان با توسعه بازارهای الکترونیک، کوتاه کردن زنجیره های تامین و ارزش و تلاش برای دریافت یارانه دولتی در حوزه نهاده تولید و فروش آبزیان در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد. 

سند راهبری توسعه صادرات آبزیان تدوین شد

رئیس سازمان شیلات در مورد توسعه صادرات آبزیان به کشورهای همسایه گفت: تنظیم سند راهبری زنجیره ارزش با محوریت محصول صادراتی، ارائه راهکارهای نوین مبادلات مالی تجارت خارجی برای مقابله با تبعات تحریم ها و... نیز ازجمله برنامه هایی است که در این سازمان پیگیری می شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha