کد خبر 236392
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

احصاء بیش از ۲۰۰ مدل رودوزی سنتی در ایران

احصاء بیش از ۲۰۰ مدل رودوزی سنتی در ایران

دبیر کارگروه بخش بین الملل مد و لباس فجر گفت: بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه جهانی است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمدحسین آشتیانی، معاون علمی آموزشی کارگروه مد و لباس کشور در برنامه «سلام خبرنگار» درباره برگزاری بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر اظهار کرد: این بخش از لحاظ اجرایی به صورت دبیرخانه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته بیانیه مضمون آن بیش از ۴ ماه است که در حال فعالیت است، اما به دلایل و اهدافی که بخش بین الملل دارد این برنامه در اوایل تابستان سال آینده با حمایت استانداری فارس در شیراز برگزار می‌شود.

دبیرکارگروه بخش بین المللی مد و لباس فجر درباره اهداف بخش بین الملل گفت: بنا به وظایفی که قانون برعهده کارگروه مد و لباس کشور گذاشته است فعالیت‌های بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی جزو اهداف و فعالیت‌های مهم کارگروه مد و لباس کشور است.

وی در خصوص بُعد اقتصادی این جشنواره ادامه داد: به دنبال این هستیم که در بخش بین الملل به سبک‌های پوشش متنوعی بپردازیم؛ آن سبک پوششی که ایران در زمینه طراحی و تولید می‌تواند مزیت رقابتی داشته باشد آن را مدنظر بگیریم. مثلاً پوشش باورها یا پوشش عفیفانه که سبکی از پوشیدگی محسوب می‌شود.

دبیرکارگروه بخش بین الملل مد و لباس فجر مطرح کرد: جدا از این که در این بخش مزیت‌های رقابتی خود ایران را مدنظر گرفتیم مزیت رقابتی اصلی ایران، میراث آن رودوزی‌های سنتی که بیش از ۲۰۰ مدل رودوزی سنتی در ایران احصاء شده، سیستان و بلوچستان، گلستان مهد بعضی از رودوزی‌های به لحاظ جذابیت و شیوه طراحی آن را هم لحاظ کرده‌ایم.

آشتیانی درباره جهش بین المللی در جشنواره مد و لباس فجر افزود: جهش به دو حالت است نخست آگاهی مخاطب بین الملل و دوم، آگاهی مخاطب ایرانی و تولیدکننده ایرانی. تولیدکننده و طراح ایرانی باید با دستاوردهای بین المللی کاملا آشنا بشود و درخواست‌ها و تقاضاهای بین المللی هم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha