کد خبر 236335
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد؛

رژیم صهیونیستی از افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه جلوگیری می‌کند

رژیم صهیونیستی از افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه جلوگیری می‌کند

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که ارتش رژیم رژیم صهیونیستی از افزایش کمک‌های انسان دوستانه به شمال غزه جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی و  صد و پنجمین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه افزود: محدودیت‌های رژیم صهیونیستی برای واردات تجهیزات بر عملیات امدادرسانی در شمال غزه تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی سازمان ملل در خصوص وضعیت آب آشامیدنی در غزه نیز گفت: بر اساس داده های ما، تنها یک لوله آب آشامیدنی در غزه فعال است و سایر لوله های آب از دسترس خارج شده‌اند.

دوجاریک در خصوص جنایات جنگی اسرائیل در غزه نیز گفت: دبیرکل سازمان ملل همیشه حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های نظامی را به شدت محکوم کرده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۸۰۰ هزار فلسطینی از عدم امنیت غذایی، کمبود آب سالم آشامیدنی، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و کمبود شدید مواد اولیه مانند آرد، سبزیجات، شیر خشک و دارو رنج می‌برند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) تاکنون، از مرز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر فراتر رفته و شمار زخمی ها نیز به ۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha