کد خبر 236327
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۴ قطر؛

برتری خفیف ایران برابر هنگ‌کنگ/ صعود در شبی کم‌فروغ! + فیلم

برتری خفیف ایران برابر هنگ‌کنگ/ صعود در شبی کم‌فروغ! + فیلم

تیم‌ ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ قطر با برتری مقابل هنگ‌کنگ جواز صعود به مرحله بعدی این رقابتها را بدست آورد؛ هرچند از نظر فنی نتوانست انتظارات فوتبال‌دوستان کشورمان را برآورده کند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ امشب (جمعه) در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۴ در گروه C از ساعت ۲۱ در ورزشگاه خلیفه الریان به مصاف هم رفته‌اند که در نهایت این بازی با برتری ضعیف و یک بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

ایران در نخستین دیدارش توانسته بود با نتیجه ۴ بر یک فلسطین را شکست دهد، با این پیروزی ۶ امتیازی شد و به مرحله بعدی این مسابقات راه یافت. هنگ کنگ هم که در بازی قبلی با نتیجه ۳ بر یک مغلوب امارات شده بودف همچنان امیدوار است که با پیروزی در بازی پایانی، به‌عنوان یکی از ۴ تیم برتر سوم گروه‌های ۶ گانه، فرصت صعود به مرحله بعدی این رقابتها را بدست آورد.

تیم ملی ایران که یکی از مدعیان قهرمانی این رقابتها محسوب می‌شود، در بازی برابر هنگ‌کنگ عملکرد نه‌چندان خوبی را از خود ارائه کرد. ضعف تاکتیکی و اشتباهات فردی بازیکنان مهمترین مشکلات عملکرد شاگردان امیر قلعه‌نویی در این بازی بود که نگرانی‌ها را برای رقابت با تیم‌های مطرح بعدی در این جام بیشتر می‌کند.

انتخاب رامین رضائیان به عنوان بهترین بازیکن زمین و حضور کریم انصاریفرد در باشگاه‌های ۱۰۰ تایی‌ها، اتفاقات جالب این بازی برای فوتبال ایران بود.

در پایان روز دوم از دیدارهای گروه C، ایران با ۶ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های امارات با ۴ امتیاز، فلسطین یک امتیاز و هنگ‌کنگ بدون امتیاز در رده‌های بعدی جدول رده‌بندی این گروه قرار گرفته‌اند.

برنامه روز پایانی از دیدارهای گروه C مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۴ بدین شرح است:

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲

هنگ‌کنگ - فلسطین، ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه
ایران - امارات، ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

اتفاقات مهم این مسابقه به شرح زیر است:

گل‌ها: مهدی قایدی در دقیقه ۲۴ برای ایران

کارت زرد: وو چون مینگ در دقیقه ۳۷  و واس نونیز در دقیقه ۴۶ از هنگ‌کنگ.

کارت قرمز: -

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، سیدمجید حسینی (۶۴ - سعید عزت‌الهی)، حسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سامان قدوس، روزبه چشمی، مهدی قایدی (۶۴ - محمد محبی)، مهدی طارمی (۷۶ - امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش (۸۱- احسان حاج‌صفی) و شهریار مغانلو (۶۴ - کریم انصاری‌فرد).

ترکیب هنگ کنگ: یاپ هونگ فای، گربیگ الیور بنجامین، واس نونیز، یوئه زی نام، چان شینیچی، وو چان مینگ، تان چون لوک، اورتون کامارگو، سون مینگ هیم(۷۳- استفان پریرا)، چان سیو وان فیلیپ (۷۳- وای وونگ)، مت اور (۷۳- مایکل اودبولوزور).

داور: حنا حطاب از سوریه

صحنه‌های مهم بازی

نیمه اول

این دیدار از ساعت ۲۱ آغاز شد.

دقیقه ۱۱: شوت مت اوور از پشت محوطه جریمه ایران را علیرضا بیرانوند در آغوش گرفت.

دقیقه ۲۰: موقعیت خطرناک روی دروازه هنگ کنگ توسط سامان قدوس

دقیقه ۲۴: مهدی قایدی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ صاحب توپ شد و همانند بازی با فلسطین توپ  را فنی و زمینی به کنج دروازه هنگ‌کنگ فرستاد تا ایران صاحب اولین گل بازی شود.

دقیقه ۲۷: ایران صاحب ضد حمله شد و مهدی طارمی توپ را به رامین رضاییان رساند ولی ضربه مدافع - هافبک تیم ملی راهی به چارچوب دروازه نداشت.

دقیقه ۳۷: وو چان مینگ با خطا روی سامان قدوس اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد.

دقیقه ۴۰: اشتباه میلاد محمدی برای دفع توپ باعث شد علیرضا بیرانوند به زحمت توپ را از روی خط برگرداند.

دقیقه ۴۳: ضربه سر شهریار مغانلو را دروازه‌بان هنگ‌کنگ به کرنر فرستاد اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.

دقیقه ۲+۴۵: ضربه کات‌دار قایدی را دروازه‌بان هنگ‌کنگ دفع کرد و در ادامه مهاجمان ایران نتوانستند از توپ‌ برگشتی استفاده کنند.

دقیقه ۴۷: واس نونیز با خطا روی روزبه چشمی از داور کارت زرد دریافت کرد.

در نیمه دوم بازی متعادل و بدون ایجاد خطر روی دروازه‌ها پیش می‌رود.

دقیقه ۷۲: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان را دروازه‌بان هنگ‌کنگ دفع کرد.

دقیقه ۸۳: پاسکاری بازیکنان در نهایت باعث شد توپ به رضاییان برسد ولی ضربه این بازیکن از کنار دروازه هنگ‌کنگ به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: ارسال حاج‌صفی به محوطه جریمه هنگ‌کنگ می‌رفت تا کریم انصاری‌فرد را صاحب موقعیت کند ولی توپ از بالای سر مهاجم ایران راهی اوت شد.

برنامه ادامه دیدارهای هفته دوم از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2024 - قطر، به شرح زیر است:

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲

گروه E: اردن - کره‌جنوبی، ساعت ۱۵ در ورزشگاه الثمامه
گروه E: بحرین - مالزی، ساعت ۱۸ در ورزشگاه جاسم بن حمد

یکشنبه اول بهمن ۱۴۰۲

گروه F: عمان - تایلند، ساعت ۱۸ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه
گروه F: قرقیزستان - عربستان، ساعت ۲۱ در ورزشگاه احمد بن علی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha