کد خبر 236249
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳

درخواست مکزیک و شیلی برای رسیدگی به جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه

درخواست مکزیک و شیلی برای رسیدگی به جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه

کشورهای مکزیک و شیلی مانند چندین کشور دیگر، احتمال ارتکاب جنایات جنگی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) ارجاع داده و خواستار رسیدگی به آن از سوی این نهاد بین‌المللی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات و به نقل از الجزیره، وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور رسمی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته است در مورد جنایات جنگی احتمالی ارتکابی رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات (رژیم) اسرائیل به نوار غزه تحقیق کند.

وزارت خارجه مکزیک در این بیانیه بر نگرانی فزاینده خود در مورد تشدید خشونت در نوار غزه به ویژه علیه اهداف غیرنظامی تاکید کرده است.

وزارت خارجه شیلی نیز در بیانیه‌ای از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا درباره احتمال ارتکاب جنایات جنگی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تحقیق کند.

در بیانیه وزارت خارجه شیلی آمده است: از ابتدای حمله (رژیم) اسرائیل اخبار زیادی در مورد تشدید خشونت از سوی نظامیان اسرائیلی علیه مردم عادی فلسطین انتشار یافته که لازم است درباره احتمال ارتکاب جنایات جنگی در جریان این خشونت‌ها تحقیقات لازم از سوی این نهاد بین‌المللی انجام شود.

براساس این گزارش، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پنجشنبه شب در یکصد و چهارمین روز جنگ غزه اعلام کرد شمار شهدا به ۲۴ هزار و ۶۲۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۱ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha