کد خبر 236199
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

حدادعادل:

غرب برای تسلط بر کشور های غربی ویرانی‌ خانواده را در دستور کار قرار داده

غرب برای تسلط بر کشور های غربی ویرانی‌ خانواده را در دستور کار قرار داده

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: خانواده کانون تقویت دینداری در جامعه است و تزلزل خانواده به معنای تزلزل ریشه دینداری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، همایش «زن، مشارکت، تحول حکمرانی» صبح امروز امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جمعی از بانوان نامزد انتخابات پیش‌رو از سراسر کشور برگزار شد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت فلسطین گفت: بیش از ۱۰۰ روز است که مردم مظلوم فلسطین برای دستیابی به حقوق اولیه خود زیر باران بمب و موشک هستند. نقش زنان در این حادثه نقش با شکوهی است اما رسانه‌های جهان تمایلی برای به تصویر کشیدن آن ندارند.

وی با اشاره به عوض شدن جای مظلوم و ظالم در رسانه‌های غربی افزود: آنچه که در این ۱۰۰ روز در فلسطین گذشت مایه شرمساری نوع انسان است.

حداد عادل با اشاره به عناصر کلیدی تمدن غربی و تجدد برای نفوذ بین مسلمانان در گذشته گفت: غربی‌ها در گذشته بر مواردی همچون، علم‌گرایی، صنعت، آزادی و مردم‌سالاری و... به عنوان مظاهر برتری خودشان نسبت به جوامع مسلمان تاکید می‌کردند. یکی از این عناصر کلیدی که غربی‌ها بر آن تاکید داشتند، مسئله زن و الگوی زن غربی است.

حدادعادل افزود: نتیجه این تبلیغات غربی در دوران پهلوی در غالب انگاره «آزادی زنان» که فقط در بی‌حجابی و هنجارشکنی تعریف می‌شد در جامعه ما نمود پیدا کرد. در آن زمان نگاه غالب به زنان نگاهی ابزاری بود که در آن از زن فقط برای تقویت سرمایه داری و فروش بیشتر در در گیشه‌های فیلم فارسی استفاده می‌شد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ما می‌خواهیم الگویی از زنان ارائه بدهیم که نه به معنای بازگشت به زن سنتی دوران قاجار است و نه به معنای پذیرش الگوهای غربی.

حدادعادل با اشاره به مبارزات و مجاهدت‌های مرحومه طاهره دباغ در دوران طاغوت به عنوان الگوی یک زن انقلابی گفت: بالاترین پیام عملی که مرحوم امام (ره) در رابطه با مسئله زنان از خود صادر فرمودند سپردن ماموریت مهم رساندن پیام به گورباچف به مرحومه طاهره دباغ به همراه آیت‌الله جوادی آملی بود.

وی افزود: بعد از مرحوم حضرت امام (ره) هم که رهبر معظم انقلاب در همه سخنرانی‌ها و در سیره عملی‌شان سعی در به تصویر کشیدن الگوی جدید انقلاب از زن پرداخته‌اند. در این الگو خانه‌داری زن به هیچ‌وجه به معنای عزلت گزینی و دوری از فعالیت اجتماعی نیست؛ چرا در طول سال‌های پس از انقلاب، ما همواره شاهد حضور چشم‌گیر بانوان عفیف و باحجاب در محیط‌های دانشگاهی بودیم و هستیم. این در حالی است که پیش از انقلاب اینگونه نبود و در دانشگاه هم دانشجویان دختر بسیار کمتر بودند و آن‌هایی هم که بودند از نعمت عفاف و حجاب برخوردار نیستند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به حضور فعال بانوان در عرصه‌های عالی مدیریتی گفت: امروز بیش از ۶۰ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند و در بسیاری از عرصه‌های علمی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی در سطوح عالی مدیریتی حضور دارند و این در حالی‌است که پیش از انقلاب اینگونه نبود.

حدادعادل تصریح کرد: غرب برای تسلط بر کشور های غربی ویرانی‌ خانواده را در دستور کار قرار داده است. چرا که کانون تقویت دینداری خانواده است و اگر خانواده برقرار باشد می‌توان امیدوار بود که دینداری هم مستحکم خواهد ماند. خانواده از جمیع جهات کانون تربیت دینی است و تزلزل خانواده به معنای تزلزل ریشه دینداری است.

وی با اشاره به اینکه زن‌ها در نهاد خانواده اولین معلم هر انسانی (چه مرد و چه زن) هستند گفت: زنان نقشی انسان‌ساز دارند و آینده هر جامعه‌ای به طور مستقیم بستگی به رویکردی که زنان در تربیت فرزندان خود دارند دارد و دقیقا به همین خاطر است که دشمن این کانون حیاتی را نشانه رفته است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است حضور زنان را در مجلس پررنگ‌تر کنیم گفت: البته نباید فقط به خاطر مسائل زنانه وارد مجلس شوند و باید از توانایی‌های شخصی زنان در همه موضوعات تخصصی‌شان بهره بگیریم تا تناسب بیشتری در جامعه به وجود بیاید.

حدادعادل با اشاره با ثبت‌نام چشم‌گیر بانوان انقلابی و با تحصیلات‌ عالیه در انتخابات پیش‌رو گفت: این حضور چشم‌گیر شما بانوان نشان دهنده این است که انقلاب اسلامی توانسته است در برجسته‌سازی نقش زنان در جامعه موفق عمل کرده‌ است.وی با تاکید بر اینکه افزایش سهم زنان از سمت‌های مدیریتی نباید به صورت دستوری باشد گفت: بسیاری از کشورها برای افزایش نقش زنان در پارلمان‌های خود صندلی‌هایی را به صورت اختصاصی در اختیار زنان قرار می‌دهند اما این رویه از نظر ما طبیعی نیست. سعی ما در شورای ائتلاف بر این است که با بررسی منصفانه سوابق افراد سهم زنان در مجلس را به صورت طبیعی و منطقی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha