کد خبر 236193
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

حسین کعبی در گفتگو با «حیات»:

دست نزدن به شاکله تیم ملی هوشمندی کادرفنی بود/ هنگ کنگ دردسری برای ما نداز

دست نزدن به شاکله تیم ملی هوشمندی کادرفنی بود/ هنگ کنگ دردسری برای ما نداز

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل ایران و هنگ کنگ صحبت کرد.

حسین کعبی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین اظهار داشت: در تورنمنت‌های این چنینی معمولاً دیدارهای نخست خیلی سخت و دشوار است و مهم است در این شرایط بتوانیم پیروز میدان شویم. 

وی افزود: فاکتور مثبت تیم ما در این مسابقات تجربه است و اکثر نفرات ترکیب اصلی تیم ملی چند سال است کنار هم بازی می‌کنند و برخلاف انتقادات به نظرم این هوشمندی کادرفنی تیم ملی بود که تغییرات زیادی ایجاد نکرد و دست به شاکله اصلی تیم ملی نزد. 

پیشکسوت فوتبال در مورد انتقاداتی که بابت عدم جوان‌گرایی در تیم ملی ملی شود هم گفت: جوان‌گرایی یک پروسه است که باید از قبل استارت آن می‌خورد و نمی‌شود یکباره و در فاصله چند ماه مانده به یک تورنمنت منم دست به چنین اقداماتی زد. ما نیاز به یک موفقیت و نتیجه خوب در بازی‌های آسیایی داریم و بعد می‌توانیم در فاصله باقی مانده تا جام جهانی به جوان‌گرایی و تغییر نسل هم فکر کنیم. 

وی در ورود بازی با تیم هنگ‌کنگ گفت: من بازی قبلی هنگ‌کنگ را دیدم و این تیم را تیم قدری ندیدم. به نظرم از سد هنگ‌کنگ هم می‌گذریم و به طور کلی برای بازی با تیم‌های همگروهمان حتی تیم امارات هم با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

کعبی با اشاره به انتقاد به خط دفاعی تیم ملی اظهار داشت: برای بازی با تیم‌های همگروه دفاع‌مان مشکلی نخواهد داشت ضمن اینکه برای دفاع میانی هم من شخصاً زوج کنعانی و حسینی را بیشتر می‌پسندم اما در هر صورت در کنار نقدهایی که به خط دفاع وارد می‌شود باید این نکته را هم لحاظ کنیم که آنها مدافعانی هستند که سال‌ها در کنار هم بازی کرده‌اند و با هم هماهنگ هستند و از بازی همدیگر شناخت کافی دارند ضمن اینکه در دفاع راست هم ما رامین رضاییان را داریم که با حضورش هیچ دغدغه‌ای نداریم.

کعبی در رابطه با شانس قهرمانی ایران در مسابقات هم خاطرنشان کرد: به نظرم ما باید بازی به بازی پیش برویم و از حالا اصلاً نمی‌توان حرف از قهرمانی زد چه بسا که تیم‌هایی مانند عراق و اردن هم جدا از قدرت‌هایی که ما بر روی آنها حساب می‌کنیم تیم‌های خوبی هستند و نباید آنها را دست‌کم بگیریم مثلاً تیم عراق بازیکنانش را جوان کرده و واقعاً تبدیل به تیم بهتر و قوی‌تری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha