کد خبر 236175
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس مجمع جهانی اقتصاد

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس مجمع جهانی اقتصاد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس دیدار و گفتگو گرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ امیر عبداللهیان و رئیس مجمع جهانی اقتصاد، در حاشیه نشست داووس با یکدیگر ملاقات و در خصوص تحولات جهانی و منطقه ای و نیز تعاملات فیمابین تبادل نظر کردند.

امیر عبداللهیان در این ملاقات ضمن تشکر از «برنده» به جهت دعوت بعمل آمده برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، برخی ابتکارات و زمینه های مشترک همکاری را در حوزه های اقتصادی و امنیت انرژی مورد اشاره قرار داد.

وی همچنین به تشریح تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از آن پرداخت و حمایت ایران از تلاشها برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین به تلاشهای کشورمان برای رفع برخی نگرانیها در منطقه و جهان از جمله به اهتمام ایران برای ایجاد سازوکارهای ناظر بر تضمین امنیت انرژی پرداخت. 
وی از مجمع جهانی اقتصاد دعوت کرد در این تلاش‌ها مشارکت نماید.

برنده نیز با تشکر از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در نشست داووس، تاکید کرد همه تلاشها باید متوجه جلوگیری از گسترش بحران غزه باشد. 

وی ضمن اشاره به اهمیت ایران به عنوان یک بازیگر مهم در ترتیبات منطقه ای و جهانی، آمادگی خود و همکارانش را برای بررسی راههای همکاری در حوزه امنیت انرژی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha