کد خبر 236168
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

در حوزه‌های حساس هم روابط با کره‌شمالی را توسعه می‌دهیم

در حوزه‌های حساس هم روابط با کره‌شمالی را توسعه می‌دهیم

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: در همه حوزه‌‎ها حتی در حوزه‌های حساس هم روابط با کره‌شمالی را توسعه می‌دهیم.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه در بیانیه ای بر توسعه روابط مسکو با پیونگ یانگ در همه حوزه‌ ها از جمله «حوزه‌ های حساس» تاکید کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این بیانیه اضافه کرد: بارها گفته‌ ایم و من دوباره آن را تکرار می کنم که کره شمالی شریک بسیار مهم ماست و هدف ما توسعه روابط در همه زمینه‌ ها، از جمله حوزه‌ های حساس است.

به گزارش آناتولی، این مواضع یک روز پس از آن ابراز شد که «چو سون هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در مسکو گفتگو کرد.

پسکوف د باره دیدار پوتین با «چو سون هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی نیز گفت که تاکید اصلی این گفتگو بر توسعه روابط دوجانبه بود.

وی اضافه کرد که وضعیت در شبه جزیره کره در این رایزنی ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در عین حال در مورد مهم ترین امور بین المللی نیز تبادل نظر گردید.

وزیر امور خارجه کره شمالی با لاوروف نیز دیدار کرد و سپس اظهار داشت که گفتگوهای مکرر بین پیونگ یانگ و مسکو گواه دیگری بر این است که روابط دوجانبه رو به جلو است.

سخنگوی کرملین درباره سفر پوتین به کره شمالی هم گفت: مسکو امیدوار است این سفر در آینده قابل پیش‌ بینی انجام شود و تاریخ‌ ها از طریق کانال‌ های دیپلماتیک مورد توافق قرار می‌ گیرند.

این در حالیست که کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به بهانه برنامه هسته ای و موشکی این کشور که در واکنش به تنش آفرینی های آمریکا در شبه جزیره کره است، تحت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha