کد خبر 236127
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی اعلام کرد:

هزینه تولید هر مقاله در ایران ۲۵ هزار دلار است

هزینه تولید هر مقاله در ایران ۲۵ هزار دلار است

مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی در مراسم اختتامیه اولین اجلاس بهره‌وری وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰۰ دلار برای تولید هر مقاله در ایران هزینه می شود در صورتی که در ترکیه و ژاپن هزینه کرد در حوزه تولید مقالات بیشتر از ایران است. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صمد نژاد ابراهیمی مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی در مراسم اختتامیه اولین اجلاس بهره‌وری وزارت علوم اظهار کرد: از نظر تعداد مقالات تولید شده و هزینه کرد آن بالاتر از کشورهایی مانند ترکیه هستیم. 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰۰ دلار برای تولید هر مقاله در ایران هزینه می شود در صورتی که در ترکیه و ژاپن هزینه کرد در حوزه تولید مقالات بیشتر از ایران است.

نژاد ابراهیمی افزود: کشور کانادا دانشگاه های ما را به دلیل پیشرفت زیاد تحریم کرده است؛ معتقدم که به موضوع نظارت ها و ارزیابی ها توجه ویژه‌ای شود. 

در ادامه مراسم احمد فاضل زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اظهار کرد: ایران از نظر تولیدات علمی از نظر پایگاه اسکوپوس به لحاظ تولید علم در جایگاه ۱۵ دنیا قرار گرفته و کشور بزریل جلوتر از ما قرار دارد. 

وی بیان کرد: بهره وری علمی با مقادیر کمی و کیفی متنوعی قابل سنجش است. 

فاضل زاده گفت: تولید علم در حوزه علوم انسانی حدود ۷/۸ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha