کد خبر 236115
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با حیات:

حق مردم را با توقیف نفتکش آمریکایی مقتدرانه گرفتیم/ ناو هواپیمابر آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود

حق مردم را با توقیف نفتکش آمریکایی مقتدرانه گرفتیم/ ناو هواپیمابر آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود

امیر دریادار ایرانی گفت: محموله نفتکشی که آمریکا توقیف کرده بود متعلق به ایران بود که آمریکایی ها ناجوانمردانه و پنهانی ناو ایرانی را دزدیدند اما ما کار پنهانی نداریم و حق مردم را مقتدرانه گرفتیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ گفت: ماموریت دائمی ما اسکورت شناورهای تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی و بطور کل برقراری امنیت در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ است.  و اعزام ناوشکن البرز هم به همین دلیل است، از نظر ما منطقه وضعیت مشخصی داشته و امنیت دریایی برقرار است، ما برای برقراری امنیت محدوده ی خاصی ناوشکنی اعزام نکرده ایم .  

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در غزه یک فاجعه انسانی اتفاق افتاده است که اهالی یمن بیشتر شاهد آن هستند زیرا شرایط مشابه را پشت سر گذاشته اند لذا موضوع دریای سرخ بیشتر مربوط به مردم یمن است.

وی در رابطه با توقیف نفت کش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش گفت: محموله نفتکشی که آمریکا توقیف کرده بود متعلق به ایران بود که آمریکایی ها ناجوانمردانه و پنهانی ناو ایرانی را دزدیدند اما ما کار پنهانی نداریم و حق مردم را مقتدرانه گرفتیم. 

امیر ایرانی در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ناو هواپیمابر که اخیرا توسط آمریکا به دریای سرخ اضافه شده است اظهار کرد: ناو هواپیمابر برای گشت زنی آمده بود که از خلیج فارس و دریای عمان خارج شده و از دریای سرخ هم خارج خواهد شد لذا ناو هواپیمابر جدیدی اضافه نشده است و در حال حاضر ماموریت آن تمام شده و از منطقه خارج می شود ماموریت همیشگی آمریکایی ترورسیم دریایی است ماموریتشان حمله به مردم بیگناه بود که با حمله به مردم بیگناه یمن ماموریتشان را انجام دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به فرمایشات معظم کل قوا افزود: دوران بزن در رو به معنای واقعی تمام شده است و اگر قرار باشد به حق مردم دست اندازی داشته باشند قطعا نظام پاسخ محکمی خواهد داد. آنها با روش های غیراخلاقی برخورد می کنند و ما بر طبق قوانین بین المللی پاسخ می دهیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha