کد خبر 236069
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

اسماعیلی در حاشیه هیات دولت:

از ایجاد شبکه یکپارچه کتابفروشی‌ها تا رفع ابهامات حج عمره

از ایجاد شبکه یکپارچه کتابفروشی‌ها تا رفع ابهامات حج عمره

وزیر ارشاد در حاشیه هیات دولت از ایجاد شبکه یکپارچه کتاب‌فروشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست امروز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد شبکه یکپارچه کتاب‌فروشی‌ها خبر داد و گفت: برای ایجاد یک شبکه‌ی بزرگی از کتابفروشی‌ها با آقای رئیس جمهور و معاون اول ایشان به جمع بندی رسیدیم تا در همه استان‌ها راه‌اندازی شود. این ستاد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده و اعضای آن همه فعالان فرهنگی مرتبط از ما تا بخش‌های خصوصی همگی در آن حضور داشته و در اصل کار آن در اختیار مردم است.

وی درباره استرداد فیش حج عمره اظهار کرد: سازمان حج درباره این موضوع اعلام کرده کسانی که مایل به استرداد وجه فیش عمره خود هستند، می توانند برای آن اقدام کنند. آنچه که در این زمینه بر عهده سازمان حج قرار دارد، اقدامات لازم درباره آن انجام شده و آنچه که به سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت امور خارجه مربوط می شود هم در حال پیگیریست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آقای امیر عبدالهیان اکنون در ایران نیستند با این حال من به صورتی تلفنی با ایشان صحبت کردم تا در رایزنی با همتای سعودی خود این مشکل را حل کنند. زیرا این وضعیت زیبنده نیست.

اسماعیلی در پایان درباره متولی اصلی حوزه قرآن در کشور یادآور شد: یک شورای برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگ قرآنی در کشور داریم که زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که اخیراً هم ریاست آن به سازمان تبلغات اسلامی داده شده است. همکاران ما با جناب حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مورد ارتباط دارند و ناهماهنگی در این مورد وجود ندارد. البته رئیس کمیته ترویج ما هستیم ولی ناهماهنگی وجود نداشت و اکنون در بهترین هماهنگی با سایر اعضای شورای مذکور قرار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha