کد خبر 236059
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

مرتضوی در حاشیه هیات دولت خبر داد:

تحت هیچ شرایطی یارانه حذف نمی‌شود/ پیگیر ساخت یک‌میلیون مسکن برای کارگران هستیم

تحت هیچ شرایطی یارانه حذف نمی‌شود/ پیگیر ساخت یک‌میلیون مسکن برای کارگران هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که دولت یک‌سری سیاست‌های کمک معیشتی و تشویقی برای مردم داشته و بنا دارد به شکلی قیمت‌ها را متعادل کند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه 27 دی ماه) در حاشیه هیات دولت گفت: یارانه نقدی تا آن میزانی که مصوب بود و اجرا شده است، حتما ادامه پیدا می‌کند و تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی حذف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت یک‌سری سیاست‌های کمک معیشتی و تشویقی برای مردم داشته و بنا دارد به شکلی قیمت‌ها را متعادل کند، افزود: بخش قابل توجهی از کسانی که در دهک‌های درآمدی ۴ به بالا بودند، در دهک‌های ۱ تا ۳ قرار گرفته‌اند. ملاک دهک‌بندی شاخص‌های متعددی داشته که یکی از شاخص‌های آن گردش حساب بوده است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: درباره حقوق کارگران برای سال‌ آینده گمانه‌زنی‌ها و پیش‌داوری‌های مطرح است اما شورای عالی کار که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس اصل ۳جانبه‌گرایی تشکیل می‌شود، نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران با شاخص‌های قانونی درباره مزد سالیانه کارگران تصمیم می‌گیرند.

وی در توضیح جلسه اخیر شورای‌عالی کار اظهار کرد:‌ درباره دستمزد کارگران، قانون‌گذار تکلیف را مشخص کرده که شورای‌عالی کار به‌چه‌نحوی حداقل حقوق را تعیین کند، ما هم بر همین اساس حداقل حقوق را مشخص کردیم. همچنین در جلسه آتی شورای‌ عالی کار به‌دنبال این هستیم که اگر بشود در حوزه مسکن کارگری با دعوت از همکاران‌مان از بانک‌های عامل و وزارت راه و شهرسازی، ساخت یک‌میلیون مسکن کارگران را دنبال کنیم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه توافقات بین کارگر و کارفرما درباره حقوق و دستمزد هرچه باشد مورد تأیید ماست، خاطرنشان کرد: در جلسات شورای‌عالی کار 3 نفر از نمایندگان کارگران حضور دارند و ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند، خروجی جلسه آن مباحثی نبود که در فضای مجازی منعکس شد.

وی همچنین درباره میزان استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: استقبال از کالابرگ الکترونیکی در حال افزایش است و تعداد فروشگاه‌ها به حدی رسیده است که هر مشتری در هر منطقه‌ای امکان دسترسی به مراکز فروش کالاها را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha