کد خبر 236054
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

وزیر دفاع در حاشیه هیات دولت؛

هیچ محدودیتی در دفاع از منافع ملی قائل نیستیم/ ایران، قدرت موشکی در سطح جهان + فیلم

هیچ محدودیتی در دفاع از منافع ملی قائل نیستیم/ ایران، قدرت موشکی در سطح جهان + فیلم

وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه انواع و اقسام موشک‌ها در بردهای مختلفی برخورداریم که خیبرشکن تنها یکی از آن موشک‌هاست، گفت:‌ در دفاع از منافع ملی و مردم‌مان هیچ محدودیتی قائل نیستیم و با اقتدار برخورد می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح امروز (چهارشنبه 27 دی ماه) در حاشیه هیأت دولت گفت: ما یک رابطه راهبردی با روسیه داریم و آنها هم مصر دادند و قول دادند، رعایت کنند. در خصوص ملاحظاتی که در منطقه داریم و باید رعایت شود مخصوصا احترام به حق حاکمیت مان، با وزیر دفاع روسیه صحبت کردیم و او هم این مسأله را تأیید کرد.

وی اضافه کرد: بنا شد در تفاهم نامه ای که قرار است با وزارت خارجه دنبال کنند حتما لحاظ کنند که مواردی که به امنیت و حاکمیت و تمامیت ارضی ما مربوط می شود روسیه کاملا رعایت و دنبال کند چراکه ما یک ارتباط راهبردی با روسیه داریم. فکر می‌کنم که آنها هم نسبت به این قضیه مصر هستند و قول داده‌اند این موضوع را رعایت کنند.

وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره عملیات موشکی سپاه علیه مقر تروریست‌ها بیان کرد: در دفاع از منافع ملی و مردم مان هیچ محدودیتی قائل نیستیم و با اقتدار برخورد می‌کنیم. تروریسم را در سراسر جهان محکوم م‌کنیم. هر نوع اقدامی که در برابر نقض حقوق مردم ایران حتما عکس العمل نشان خواهیم داد و به شدت هم واکنش نشان می دهیم و هیچ محدودیتی هم قائل نیستیم.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران به حقوق و منافع و تمامیت ارضی همه کشورها به ویژه همسایگان خود احترام می گذارد ولی به هیچ وجه نمی پذیریم در مرزهای ما شیطنت کنند و حتما برخورد می‌کنیم.

آشتیانی، همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار حیات در رابطه با اینکه آیا استفاده نیروهای مسلح ایران از موشک‌های دوربرد خیبرشکن برای اولین‌بار را می‌توان به مثابه یک تهدید جدی برای دشمنان تلقی کرد؟، گفت: ما انواع و اقسام موشک‌ها در بردهای مختلفی برخورداریم که خیبرشکن تنها یکی از آن موشک‌هاست. نیروهای مسلح ایران هرزمان که لازم بدانند از این موشک‌ها با بردها و توانایی‌هایی مختلف استفاده خواهیم کرد. دشمنان باید بدانند که با توجه به این توانایی‌ها، ما یک قدرت موشکی در سطح جهان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha