کد خبر 236015
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

جانباز دفاع مقدس از خطه آذربایجان شرقی آسمانی شد

جانباز دفاع مقدس از خطه آذربایجان شرقی آسمانی شد

حاج حبیب آذرنیا یکی از جانبازان سرافراز اسلام در دوران دفاع مقدس از خطه آذربایجان شرقی آسمانی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با صدور پیام تسلیتی به این مناسبت بیان کرد: آسمان خطه آذربایجان آکنده از عطر شهیدان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس است، مجاهدانی که جان خود را در راه خدا تقدیم کردند تا عزت و اقتدار ایران اسلامی پایدار باقی بماند.

در پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم آمده است: به راستی که جانبازان، اسناد زنده‌ای از فرهنگ غنی ایثار و جهادند و عروج آنها تداوم بخش روح سلحشوری و مقاومت در جامعه ما خواهد بود و جانباز سرافراز حاج جبیب آذرنیا مردی از تبار صالحان بود که پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشی از جراحات هشت سال جنگ تحمیلی به آسمان پر کشید و به لقاء اللّه پیوست.

امام جمعه تبریز با نهایت تأسف و تأثر، وفات جبیب آذرنیا جانباز هشت سال دفاع مقدس آذربایجان شرقی را محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده گرامی این عزیز سفر کرده تسلیت گفته و برای ایشان علودرجات را از درگاه خداوند متعال خواستار شده است.

فرمانده سپاه عاشورا هم درگذشت این فرمانده و پیشکسوت جهاد و شهادت را به خانواده و همرزمان و مردم شریف تبریز تسلیت گفته و همجواری وی با سالار شهیدان را از خداوند منان را خواستار شده است.

در پیام سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده آمده است: خبر درگذشت حاج حبیب آذرنیا برای ما سخت و ناگوار است. او همواره در میدان جهاد راست قامت ایستاده بود. چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن که تلاش مجاهدانه و مردم دارانه را سرلوحه خود قرار داد.

حبیب آذرنیا که به عنوان بسیجی در جبهه حاضر شده بود، بیست و پنجم تیر سال ۱۳۶۱ در منطقۀ پاسگاه زید در عملیات رمضان بر اثر اصابت ترکش از ناحیۀ بازوی دست چپ مجروح شد.

این ایثارگر سرافراز برای دومین بار در ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۲ در فکه و در جریان عملیات والفجر۱، بر اثر اصابت ترکش با جراحت ناحیۀ صورت و پای راست مواجه شد و سومین و آخرین بار نیز در ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در فاو(اروندرود) در جریان عملیات والفجر۸، مورد اصابت سلاح های شیمایی قرار گرفت و از ناحیۀ دو چشم و گوش راست به درجه‌ جانبازی نائل شد.

وی از فرماندهان جسور و پرسابقه تبریزی گردان‌های خط شکن به ویژه گردان امام حسین لشکر ۳۱ عاشورا در طول دفاع مقدس بود.

مراسم تشییع پیکر رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، حاج حبیب آذرنیا، فردا از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در وادی رحمت تبریز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha