کد خبر 235949
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

قاضی‌زاده در نخستین آئین نکوداشت ایثارگران مدال‌آور:

ایثارگران مثال پهلوانان جامعه هستند/ شهدا در حین مسابقات ورزشی معرفی شوند

ایثارگران مثال پهلوانان جامعه هستند/ شهدا در حین مسابقات ورزشی معرفی شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران عزیز که جسم و جان و روان خود را نثار مردم و کشورشان کردند، همگی مثال پهلوانان جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین آئین نکوداشت ایثارگران مدال‌آور در عرصه های جهانی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: امروز در جمع قهرمانان ارزنده این کشور هستیم. این عزیزان مظهر کلمه پهلوانی هستند؛ چکاد پهلوانی به معنای قله پهلوانی است. شما قهرمانان جمعی از ایثار، شجاعت و مبارزه هستید.

وی ادامه داد: قهرمانان ما واجد قدرت جسمی، فضیلت دانش، مبارزه و ایستادگی هستند و مجموعه ای از این صفات از آنان پهلوان و قهرمان ساخته است. ایثارگران عزیز که جسم و جان و روان خود را نثار مردم و کشورشان کردند، همگی مثال پهلوانان جامعه هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بسیاری از ایثارگران عزیز؛ میدان را خالی نکردند و اهل افتخارآفرینی هستند. در این سال‌ها به مدد وجود تعداد زیادی از ایثارگران در مسابقات پارالمپیک افتخارات زیادی آفریده شد. نسل دوم ایثارگران که فرزند شهید، جانباز و آزاده هستند در عرصه های مختلف افتخار آفرینی می‌کنند. این راهی روشن است و امیدواریم بتوانیم قدردان این تلاشها و امیدبخشی‌ها باشیم.

ایثارگران مثال پهلوانان جامعه هستند/ شهدا در حین مسابقات ورزشی معرفی شوند

وی در ادامه تاکید کرد: این عزیزان مظهر دو پهلوانی هستند. ابتدا در عرصه دفاع از مردم و دیگری عرصه ورزشی است. در عرصه های ورزشی ایثارگران بزرگتری وجود دارد که مدال خود را به نام یک شهید اهدا کردند. این عزیزان میدانند مدالی که کسب کردند به ممد آن شهید است. در واقع این کاری بسیار ارزشمند و قابل معرفی است. ما با بضاعت خود تلاش می‌کنیم این الگوسازی ها را انجام دهیم.

قاضی‌زاده‌ هاشمی همچنین یادآور شد: خوب است که در جریان مسابقات ورزشی هر مسابقه ای به نام یک شهید ورزشی باشد و در حین مسابقه یا کنار آن، استندی گذاشته شده و وصیت و زندگی آن شهید خوانده شود اگر این مداومت داشته باشد، بسیار مثمر ثمر خواهد بود. در واقع ما پنج هزار شهید ورزشکار مانند شهید ابراهیم هادی، شهید صدرزاده یا حتی جانبازان که ورزشکار حرفه ای هستند، داریم.

وی اظهار کرد: این شهدا و جانبازان باید در زمینه الگوسازی برای جوانان معرفی شوند. فدراسیون‌های مختلف باید در این زمینه همت کنند تا در فرصتی که ایجاد میشود مانند میان دو نیمه فوتبال زندگینامه یک شهید خوانده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: این کار برای همه شهیدان قابل انجام است و باعث پاسداشت این شهیدان و الگوسازی برای جوانان خواهد شد؛ همچنین نسل امروز با قهرمانان واقعی آشنا خواهند شد. امیدوارم با کار مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت ورزش بتوانیم در این زمینه بسیار گسترده تر میدان داری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha