کد خبر 235757
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

نظارت میدانی وزیر بهداشت بر درمان مجروحان حوادث تروریستی کرمان در ۱۲ بیمارستان این شهرستان

نظارت میدانی وزیر بهداشت بر درمان مجروحان حوادث تروریستی کرمان در ۱۲ بیمارستان این شهرستان

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: وزیر بهداشت در ساعات اولیه پس از انفجارهای تروریستی کرمان برای نظارت بر روند رسیدگی به مجروحان و بازدید از ۱۲ بیمارستان خدمت رسان به مجروحان وارد میدان عملیات امداد رسانی شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در مراسم تقدیر از کادر سلامت شهرستان کرمان در انفجارهای تروریستی کرمان در ستاد وزارت بهداشت، گفت: بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در همان ساعات اولیه پس از انفجار وارد کرمان شد و از ۸ شب همان روز تا ۳ نیمه شب روز بعد از ۱۲ بیمارستانی پذیرای مجروحان بازدید کرده و به طور میدانی بر روند رسیدگی های درمانی به مجروحان نظارت کرد.

وی افزود: سازمان اورژانس کشور به محض اطلاع از حوادث تروریستی کرمان، ساختار فرماندهی و EOC وزارت بهداشت را فعال کرد و به کادر سلامت استان های همجوار همچون فارس، یزد و سیستان و بلوچستان نیز آماده باش داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اعلام این که پزشکانی از تهران و شیراز وارد کرمان شده و کمک های خوبی ارائه داند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان و کادر سلامت این استان در مدیریت این بحران از همان ساعات اولیه در صحنه بودند و نمره قبولی گرفتند.

وی ادامه داد: جمع آوری و انتقال شهدا و مجروحان در زمان بسیار کوتاهی پس از انفجار صورت گرفت و اورژانس برخلاف شرح وظایفش در حمل اجساد شهدا نیز مشارکت کرد.

میعادفر با بیان این که تمام بیمارستان های دولتی، خصوصی و نظامی کرمان برای رسیدگی به مجروحان حوادث تروریستی ۱۳ دی ماه به میدان آمدند، گفت: در همان ساعات اولیه دو انتقال بیمار توسط اورژانس به تهران انجام شد که یکی مربوط به کودکی ۴ ساله بود که برای ادامه درمان به تهران منتقل شد و دیگری مربوط به انتقال اعضای یک بیمار مرگ مغزی بود که با رضایت خانواده آن مرحوم انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha