کد خبر 235751
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

واکسن‌های جدید به‌زودی در سبد ملی واکسیناسیون کودکان قرار می‌گیرند

واکسن‌های جدید به‌زودی در سبد ملی واکسیناسیون کودکان قرار می‌گیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از قرار گرفتن دو واکسن «روتاویروس» و «پنوموکوک» در سبد ملی واکسیناسیون کودکان خبر داد.

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: بر اساس مصوبات ابلاغی دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک که هر دو برای پیشگیری عفونت در کودکان به‌کار ‌می‌روند، در سبد واکسیناسیون کشوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: الان چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما واکسن پنوموکوک در حال حاضر در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: به‌طور کلی این دو واکسن به‌زودی در سبد ملی واکسیناسیون کودکان قرار می‌گیرند. واکسن روتاویروس از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند.

گفتنی است، اخیرا اخباری مبنی بر قرارگیری واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در سبد ملی واکسیناسیون کودکان در کشور منتشر شده‌اند اما این اتفاق به دلایلی تاکنون به تاخیر افتاده بود. به تازگی از وزارت بهداشت اخباری اعلام شده‌اند که این دو واکسن از ماه آینده جزء سبد واکسیناسیون کشوری قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha