کد خبر 235727
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹

در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

اختصاص نیافتن بودجه لازم عامل اصلی کمبودهای دارویی/ 8 ماه است که بودجه مصوب را دریافت نکرده‌ایم!

اختصاص نیافتن بودجه لازم عامل اصلی کمبودهای دارویی/ 8 ماه است که بودجه مصوب را دریافت نکرده‌ایم!

عضو هیات مدیره انجمن اقتصاد سلامت دارو گفت: از ۱۰۹ هزار میلیارد تومانی که سازمان غذا و دارو برای اجرای طرح دارویار درخواست داده، تنها با ۶۹ همت آن موافقت شده و این مبلغ به تصویب رسیده است.

سیدحسام‌الدین شریفی‌نیا عضو هیات مدیره انجمن اقتصاد سلامت دارو با اشاره به کمبود های برخی از اقلام دارویی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از اقلام دارویی دچار کمبود در بازار کشور است که یکی از علل آن، عدم اختصاص بودجه کافی برای طرح دارویار بوده است.

وی افزود: متاسفانه بودجه مد نظر سازمان غذا و دارو محقق نشده و همین موضوع سبب بروز چالش هایی در زنجیره تامین و حتی توزیع دارو در کشور شده است.

عضو هیئت هیات انجمن اقتصاد سلامت دارو بیان کرد: از ۱۰۹ هزار میلیارد تومانی که سازمان غذا و دارو برای اجرای طرح دارویار درخواست داده، تنها با ۶۹ همت آن موافقت شده و این مبلغ به تصویب رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: از مبلغ ۶۹ هزار میلیارد تومانی که مصوب شده نصف این مبلغ با وجود گذشت ۸ ماه از سال بیشتر پرداخت نشده است.

شریفی‌نیا همچنین گفت: هنگامی که بودجه کافی نباشد شرکت‌های دارویی توان تامین داروی مورد نیاز بازار کشوری را از دست خواهند داد و نتوانسته ریال لازم برای خرید ارز و ثبت سفارش مواد اولیه دارو را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha