کد خبر 235702
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

رئیس‌جمهور در گردهمایی ائمه جمعه کشور:

رشد نقدینگی تا پایان دولت به ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند/ یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است

رشد نقدینگی تا پایان دولت به ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند/ یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است

رئیس‌جمهور در گردهمایی ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نماز جمعه کارکردهای بسیاری در حوزه مقاومت، معنویت و سیاست دارد، گفت: رشد نقدینگی که ابتدای دولت سیزدهم ۴۲ درصد بود به ۲۷ درصد کاهش یافته است و هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان سال به ۲۵ درصد کاهش یابد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، سیدابراهیم رئیسی صبح دوشنبه  - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - با حضور در گردهمایی ائمه جمعه کشور در سخنرانی با بیان این‌که «امام جمعه به‌عنوان پناه تمام اقشار مردم امید آفرینی می‌کند» ،اظهار کرد: جایگاه نماز جمعه بسیار اثرگذار است و کارکرد های بسیاری در حوزه مقاومت، معنویت و سیاست دارد.

وی در بخشی از سخنانش تاکید کرد که کشور ما ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از آن‌ها استفاده شود ولی دشمن سعی در القای نمی‌توانید دارد، یادآور شد: نماز جمعه در دفاع مقدس، دوره سازندگی و امروز در دوره عدالت و پیشرفت نقش آفرینی کرده و می‌کند.

رئیس‌ جمهور در ادامه یادآور شد: ائمه جمعه در حوزه مطالبه‌گری،اجرای عدالت و هم در حوزه مبارزه با فقر، فساد و ... حساسیت دارند و این یک نعمت الهی برای مسئولین و مردم است. ائمه جمعه حقیقتا به دنبال اصلاح در امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن یادآور شد: نیاز کشور به ساخت سالی یک میلیون مسکن قطعی است و باید سالی یک میلیون واحد ساخته می‌شد که نساختند و ما کمبود داریم.

رئیسی اضافه کرد: باید این کمبود جبران شود الان یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن در حال ساخت در کشور داریم در برخی موارد به افراد زمین داده شده خصوصا در شهرهای کوچک که تأمین زمین راحت‌تر است در شهرهای مرکز استان دسترسی به زمین مقداری مشکل‌تر است ولی کار در حال پیگیری است. البته ساخت واحدهای خودمالکی و نوسازی بافت های فرسوده و مجتمع‌سازی هم شروع شده است اما کافی نیست.

رشد نقدینگی کاملا در کشور مهار شده است

وی با بیان اینکه از مهمترین دلایل تورم به گفته کارشناسان اقتصادی، مساله رشد نقدینگی است، تاکید کرد: رشد نقدینگی که ابتدای دولت سیزدهم ۴۲ درصد بود به ۲۷ درصد کاهش یافته است و هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان سال به ۲۵ درصد کاهش یابد.

رئیس‌ جمهور همچنین یادآور شد: یکی دیگر از علل افزایش نرخ تورم، ناترازی بانک‌هاست. دولت با همه توان تلاش می‌کند که بانک‌های ناتراز یا از گردونه خارج شوند و یا انضباط مالی را رعایت کنند.️ چند بانک را از گردونه خارج کردیم و به بقیه نیز اخطار داده‌ایم. برای هر کدام تیم اقتصادی و بانکی مشخص شده که بر عملکرد آنها نظارت کند و اگر کوچکترین خطایی داشته باشند، از گردونه خارج خواهند شد.

وی با بیان این‌که «ما باید بتوانیم از تولید قدرتی که مردم و امام و رهبری انجام دادند، صیانت کنیم » خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه قدرت در کشور ما مردم، توانایی علمی و نظامی هستند، چرا باید در حوزه اقتصادی چشم به بیرون مرزها و اخم و لبخند آنها داشته باشیم؟ما چه گفتمانی می‌توانیم داشته باشیم جز گفتمانی که مردم از ما انتظار دارند جامه عمل بپوشانیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دولت سیزدهم بدون استقراض چاپ پول با ایجاد درآمد برای کشور کسری بودجه ۴۸۰ میلیاردی را که در آغاز دولت با آن مواجه بود را پشت سر گذاشت و آن را حل کرد، تلاش شد آن‌چه موجب تورم است را رفع کند. سال ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه پشت سر گذاشتیم و تلاش بر این است که در سال ۱۴۰۲ هم همین‌گونه عمل شود.

وی ادامه داد: همواره تلاش دولت بر این بوده تغایری بین درآمدها و مصارف وجود نداشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: ما تلاش می‌کنیم هزینه‌ها را افزایش ندهیم از مجلس هم می‌خواهیم کمک کند که ناترازی در بودجه نداشته باشیم زیرا کسری بودجه سبب مشکلات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha