کد خبر 235688
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

برف و کولاک در ۱۳ استان کشور

برف و کولاک در ۱۳ استان کشور

در تازه‌ترین گزارش هواشناسی، برف و کولاک ۱۳ استان گزارش شده و حال و هوای زمستانی در اکثر استان‌ها سایه افکنده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، در ۶ روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف‌خیز، ۱۳ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان، شامل ۵۷ منطقه، ۵۱ محور کوهستانی، ۲ شهر، ۲ روستا و ۲ ارتفاعات کوهستانی، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.

در این مدت زمان، امدادرسانی به ۵۸۸۲ نفر انجام شد، ۱۰۲۹ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و ۱۳ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. در این مدت زمان، ۱۹ بیمار هم به مراکز درمانی منتقل شدند که ۷ نفر از آن‌ها مادران باردار بودند. ۱۲۵ تیم عملیاتی شامل ۴۱۷ امدادگر، اقدام به رهاسازی ۶۳۹ دستگاه خودرو از برف کردند.

در این مدت زمان، ۸۵۸ تخته پتو، ۷۵ بسته غذایی، ۴۰۳ قوطی آب معدنی، ۲۵۰ قوطی کنسروجات، ۱۷۸۵ قرص نان و ۷۳ کیلوگرم خرما بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

امدادرسانی به ۲۸۰۰ نفر در زیر بارش یک ریز برف

طی ۵ روز گذشته نجاتگران به ۲۸۲۰ نفر از هموطنان که در جاده‌های مواصلاتی با برف و کولاک گرفتار شده بودند، امدادرسانی کردند.۷۰۴ خودروی گرفتار شده در برف و کولاک توسط نجاتگران هلال احمر استان رهاسازی شده اند، ۳۲۰ نفر نیز توسط تیم های عملیاتی اسکان و ۹۰ قوطی کنسرو لوبیا، ۱۰۰ قرص نان و ۸۰ تخته پتو نیز در بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

 در این حوادث ۴۰ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر به استعداد ۱۵۳ نفر/ روز نجاتگر و به کارگیری ۳۷ دستگاه/ روز خودروی امدادی به هموطنان امدادرسانی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha