کد خبر 235655
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

جام ملت‌های آسیا - 2024 قطر/

آغاز قدرتمندانه ایران با برتری پرگل برابر فلسطین/ رکورد سردار و مصدومیت‌هایی که نگران کننده است

آغاز قدرتمندانه ایران با برتری پرگل برابر فلسطین/ رکورد سردار و مصدومیت‌هایی که نگران کننده است

تیم ملی فوتبال ایران که یکی از مدعیان قهرمانی در هجدهمین دوره رقابت های جام ملت‌های محسوب می‌شود، نخستین دیدار خود در مرحله گروهی این مسابقات را با پیروی پرگل برابر فلسطین آغاز کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات، تیم فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا (2024 قطر) از ساعت ۲۱ امروز یکشنبه و از گروه C این مسابقات برابر فلسطین به میدان رفت که این دیدار با برتری ۴ بر یک ایران همراه شد.

در این مسابقه که با قضاوت عبدالرحمن الجاسم از قطر و در در ورزشگاه اجوکشین سیتی شهر دوحه برگزار شد، کریم انصاریفرد (۲)، شجاع خلیل‌زاده (۱۲)، مهدی قائدی (۳۸) و سردار آزمون( ۵۵) برای ایران گل زدند و تامر صیام (6+45) تک گل فلسطین را به ثمر رساند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران در این دیدار از علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل‌زاده (۴۴ - مجید حسینی)، صادق محرمی (۸۱ - رامین رضاییان)، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (۹۰ - امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی (۴۶ - سردار آزمون)، مهدی طارمی و کریم انصاریفرد (۴۶ - محمد محبی) برابر حریف نه چندان قدرتمند خود استفاده کرد.

همچنین رامی حماده، یاسر حامد (46 - محمد صالح)، مایکل ترمانینی، مصعب البطاط، محمد رشید، آدی خاروب، کامیلو سالدانا (46 - محمد عبدالکریم خلیل)، تامر صیام (84 - سامر زبیده)، محمد ابوورده، شهاب قنبر (64- علی الدباغ) و زید قنبر (64- علاءالدین حسن) هم نفرات تیم فلسطین برابر ایران در این مسابقه بودند.

مایکل ترمانینی، کامیلو سالدانا، تامر صیام، زید قنبر، محمد خلیل و محمد صالح از فلسطین و محمدحسین کنعانی‌زادگان از ایران در این مسابقه کارت زرد گرفتند. البته داور مسابقه در دقیقه 3+90 به محمد صالح مدافع تیم فلسطین، به‌دلیل خطا روی سردار آزمون کارت قرمز مستقیم نشان داد اما پس از اعلام کمک‌های ویدئویی و بازبینی صحنه، داور قطری از تصمیم خود صرف نظر کرد و کارت زرد را به صلاح نشان داد.

رکورد سردار و اتفاق جذاب برای سامان

مصدومیت شجاع خلیل‌زاده در اواخر نیمه نخست بازی که باعث شد قلعه‌نویی دست به تعویض زود هنگام بزند و مصدومیت‌های سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی در این بازی، از مسائل نگران کننده‌ای بود که می‌تواند در مسابقات مه بعدی برای تیم ملی ایران مشکل‌ساز شود.

همچنین سردار آزمون هم که گل چهارم تیم ملی ایران را وارد دروازه فلسطین کرد، پنجاهمین گل ملی خود را به ثمر رساند و با رکورد کریم باقری برابری کرد.

ضمن اینکه سامان قدوس شبی استثنایی در ترکیب تیم ملی ایران داشت و توانست پاس دو گل ابتدایی را بدهد و روی گل سوم هم تاثیرگذار باشد و نمایش موثرش مقابل فلسطین کاملا به چشم بیاید و بهترین بازیکن زمین شود.

در دیگر بازی این گروه هم امارات موفق شد با نتیجه 3 بر یک هنگ‌کنگ را شکست دهد.

در جدول رده‌بندی این گروه تیم ایران با 3 امتیاز و تفاضل گل 3+ صدرنشین شد و تیم‌های امارات با 3 امتیاز و تفاضل گل 2+، هنگ‌کنگ بدون امتیاز و تفاضل گل 2- و فلسطین بدون امتیاز و تفاضل گل 3- در رده‌های بعدی قرار دارند.

در ادامه دیدارهای این گروه، ساعت 21 پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه تیم‌های فلسطین - امارات در ورزشگاه الجنوب برابر هم صف‌آرایی کرده و ساعت ۲۱ جمعه ۲۹ دی‌ماه، تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در این جام و در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه مقابل هنگ‌کنگ به میدان خواهد رفت.

این مسابقات فردا دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ با برگزاری 3 دیدار زیر پیگیری می‌شود:

گروه E: کره‌جنوبی - بحرین، ساعت ۱۵ در ورزشگاه جاسم بن حمد
گروه D: اندونزی - عراق، ساعت ۱۸ در ورزشگاه احمد بن علی
گروه E: مالزی - اردن، ساعت ۲۱ در ورزشگاه الجنوب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha