کد خبر 235631
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

وزیر خارجه فرانسه:

اوکراین اولویت فرانسه بوده و خواهد ماند

اوکراین اولویت فرانسه بوده و خواهد ماند

وزیر خارجه جدید فرانسه امروز در جریان اولین سفر خود به کی‌یف در سخنانی اعلام کرد: اوکراین اولویت فرانسه بوده و خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از آژانس فرانس پرس، «استفان سیجورنی» (Stephane Sejourne) وزیر خارجه جدید فرانسه امروز یکشنبه و در جریان اولین سفر خود به کی یف در سخنانی اعلام کرد که اوکراین در بحبوحه شمار فزاینده بحران‌ها در جهان، اولویت شماره یک برای پاریس باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه جدید فرانسه برخلاف سلف خود (کاترین کولونا) سابقه‌ای به عنوان یک دیپلمات حرفه‌ای ندارد.

وی در ۱۳ ژانویه بار دیگر حمایت کشورش از اوکراین را مورد تاکید قرار داد و کی یف را برای اولین سفر رسمی خود در خارج از کشورش انتخاب کرد.

این مقام فرانسوی در حالی وارد عرصه سیاست شد که اوکراین شاهد موج دیگری از حملات شبانه روسیه است که اخیراً حملات هوایی خود را تشدید نیز کرده است.

این دیدار در حالی انجام شد که متحدان ادعایی اوکراین برای تأمین بودجه تلاش می‌کنند و برخی نگران هستند که کی یف در میان درگیری‌های جدید از جمله تنش آفرینی‌های اخیر اشغالگران قدس در اراضی اشغالی فلسطین فراموش شود.

«استفان سیجورنی» که قرار است بعداً با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز دیدار کند، گفت: با وجود بحران فزاینده، اوکراین اولویت فرانسه بوده و خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha