کد خبر 235605
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

وداع رسمی با خودروی محبوب ایران خودرو

وداع رسمی با خودروی محبوب ایران خودرو

پژو پارس به زودی از خط تولید آبی‌های جاده مخصوص خارج می‌شود و به موزه ایران‌خودرو می‌رود. این ضرب‌الاجلی است که رئیس سازمان استاندارد به ایران‌خودرو داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، گودبای پارتی پژو پارس به زودی برگزار می‌شود. این خودروی محبوب ایران خودرو بعد از حدود ۲۲ سال، قرار است در نیمه اسفند تا موزه آبی‌های جاده مخصوص بدرقه شود.

این خودروی ایران‌ خودرو قرار بود تا تابستان مهمان کارخانه‌های آبی‌های جاده مخصوص باشد اما در نهایت معاون تحقیقات گروه صنعتی ایران‌ خودرو با اعلام خبر توقف تولید پژو پارس، اظهار کرد که تولید پژو پرشیا تا پایان سال متوقف خواهد شد. 

مجوز تولید پژو پارس تا نیمه اسفند 

در همین رابطه، مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد به «حیات» گفت: خودروی پژو پارس فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است. بنابراین ایران خودرو تنها تا نیمه اسفندماه می‌تواند تولید این خودرو را ادامه دهد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

استانداردهای اجباری در حوزه تولید خودرو قانون است

وی خطاب به خودروسازان خاطرنشان کرد: رعایت استانداردهای اجباری صنعت خودرو قانون است. به همین دلیل، تولید کنندگان باید در خط تولید این استانداردها را اجرا کنند. این استانداردها در راستای رعایت حقوق مصرف کننده است.

رئیس سازمان استاندارد با هشدار به خودروسازان تاکید کرد: تولیدکنندگان باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند. 

سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش خودرو ندارد

وی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه تکلیف خودروهای پیش فروش شده پیش از این مهلت چیست؟ تصریح کرد: خودروسازان باید طبق قانون عمل کنند و سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروش‌ها پس از مهلت قانون توقف تولید ندارد. 

اسلام‌پناه ادامه داد: ما طبق قانون عمل خواهیم کرد و تولیدکنندگان نیز باید قانون را رعایت کنند.

پلتفرم پژو ۴۰۵ با توقف تولید پژو پارس برای همیشه حذف خواهد شد. خودرو پژو پارس آخرین محصول از پلتفرم پژو ۴۰۵ است که تا نیمه اسفندماه سال جاری شاهد کنار گذاشته شدن آن از خط تولید خواهیم بود. ایران خودرو محصول جایگزین پژو پارس را سورن XUP اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha