کد خبر 235556
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

قیمت سکه کاهشی می شود؟/ ورود بانک مرکزی به بازار طلا و سکه

قیمت سکه کاهشی می شود؟/ ورود بانک مرکزی به بازار طلا و سکه

قیمت سکه در بازار در حالی روند صعودی به خود گرفته که شاهد ورود بانک مرکزی برای جلوگیری از دلال بازی سکه بازان هستیم. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ رئیس کل بانک مرکزی از ضرب و عرضه سکه های جدید بانک مرکزی به بازار خبر داد. محمدرضا فرزین ادامه داد: سکه های جدید بانک مرکزی با سکه های قبلی ضرب شده تفاوت هایی دارد. توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم. فعلا با ضرب سکه تمام کار را شروع می کنیم. از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه های جدید و عرضه سکه های قبلی انجام می شود.

وی ادامه داد: سکه های جدید بدون تاریخ و به‌صورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است. ‌از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.
دلایل رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

کشتی آرای با بیان اینکه افزایش تقاضا باعث افزایش نرخ‌ها در بازار شده است، گفت: علاوه براین قیمت جهانی طلا هم ۱۸ دلار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته ضمن اینکه قیمت دلار هم در بازار داخلی بالا رفته است.

این فعال بازار طلا و جواهر تأکید کرد: برهمین اساس قیمت سکه و طلا نسبت به آخرین روز هفته افزایش یافته است؛ قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی‌آرای گفت:‌ قیمت طلای ۱۸عیار هم نسبت به روز پنج‌شنبه ۶۰ هزار تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه حباب سکه هم با افزایش همراه شده و الآن به ۷ میلیون تومان رسیده است.

او درباره احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای آینده افزود: هر زمان قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند بانک مرکزی وارد بازار می‌شود این‌بار هم پیش‌بینی می‌شد بازارساز جلوی افزایش قیمت ارز را بگیرد. شاید در روزهای آینده وارد شود و دراین‌صورت قیمت طلا و سکه هم کاهشی می‌شود.

به گزارش «حیات»؛ قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر فعالیت دلالان روند صعودی به خود گرفته؛ این در حالی است که منشأ این نوسانات، صعود قیمت ها در بازار دلار و ارز است. باید دید در روزهای آینده قیمت دلار و ارز به چه سمتی حرکت می کند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha