کد خبر 235503
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

۵ باند سارق در کردستان متلاشی شد

۵ باند سارق در کردستان متلاشی شد

جلسه شورای مبارزه با سرقت کردستان حاوی خبری مبنی بر کاهش ۷درصدی سرقت در استان بود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، اسماعیل زارعی‌کوشا شب گذشته در سومین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت که در استانداری کردستان برگزار شد، با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی پلیس استان، اظهار داشت:  پلیس در جهت ایجاد امنیت و آرامش مردم مجاهدانه پای کار است و این مایه افتخار است.

وی افزود: پلیس استان در موضوع پیشگیری از آسیب‌های  اجتماعی هم موفق عمل کرده و امیدواریم این رویکرد امیدآفرین همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار استان کردستان با بیان اینکه سرقت از جرائمی است که آرامش شهروندان را سلب می‌کند، تصریح کرد: برخورد با سارقان و  مالخران با جدیت در دستور کار باشد، چراکه این اقدامات رضایت‌مندی مردم به دنبال دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با سرقت، گفت: اقدامات پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت‌های موجود  در راستای آگاه سازی، نقش به‌سزایی در کاهش سرقت‌ها دارد.

زارعی‌کوشا برخورد قاطعانه با خریداران اموال مسروقه موسوم به مالخران و ساماندهی اصنافی که اجناس دست دوم را خریداری می‌کنند، را ضروری دانست و بیان کرد: مبارزه با سرقت از اولویت‌های اصلی پلیس و متولیان امر بوده و در همین راستا تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع سرقت در زمینه‌های مختلف در استان باید اندیشیده شود.

وی تجهیز و نصب دوربین در محورهای، شهری، روستایی و مواصلاتی استان در زمینه پیشگیری از سرقت تابلو در راه‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی را نیازمند تدابیر ویژه برشمرد و تاکید کرد: با اراذل و اوباش و مجرمانی که امنیت شهر و جامعه را هدف قرار می‌دهند، قاطعانه برخورد شود.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت کمپ ماده 16; خواستار پرداخت مطالبات کمپ‌ها و تقویت اماکن نگهداری معتادان متجاهر شد.

کاهش 7 درصدی سرقت‌ها در کردستان

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه پلیس در راه امنیت و آسایش روانی شهروندان با جان و دل پای کار است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان سرقت‌ها در استان 7درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون 32 طرح در خصوص مبارزه  با سرقت در استان اجرا شده که در همین راستا 5 باند سارق متلاشی و 424 فقره سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در قالب اجرای این طرح‌ها 324 نفر مالخر دستگیر شده و برخورد با سارقان همچنان با اولویت در دستور کار قرار دارد.

برخی از مدیران استانی نیز در این جلسه پیرامون حوزه سرقت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha