کد خبر 235465
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

تدوین آیین جذب نخبگان/ دانشجویان دارای فرصت های مطالعاتی حمایت مالی طرف مقابل را جذب کنند

تدوین آیین جذب نخبگان/ دانشجویان دارای فرصت های مطالعاتی حمایت مالی طرف مقابل را جذب کنند

وزیر علوم گفت:دانشجویانی که برای فرصت های مطالعاتی اقدام می کنند با انجام رایزنی می توانند حمایت مالی طرف مقابل را جذب کنند.

محمدعلی زلفی‌گل٬ وزیر علوم، تحقیقات و آموزش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: اخیرا با کار مشترک بین وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان، آیین جذب و نگهداشت نخبگان و پیش نویس آن آماده شده است.

وی بیان کرد: با تصویب این آیین نامه همه وزارتخانه ها و سازمان های ذی‌ربط موظف به انجام اقدامات لازم از جمله تامین بودجه مورد نیاز خواهند شد.

زلفی‌گل تاکید کرد: جایزه بنیاد ملی نخبگان موضوعی جداگانه بوده و ارتباطی با تامین هزینه های فرصت مطالعاتی دانشجویان نخواهد داشت و اکنون نیز جایزه بنیاد به نخبگان داده می شود.

وزیر علوم ادامه داد: دانشجویانی که برای فرصت های مطالعاتی اقدام می کنند با انجام رایزنی می توانند حمایت مالی طرف مقابل را جذب کنند. دانشجویان شرکت کننده در فرصت های مطالعاتی در واقع تجربیات تحقیقاتی و پژوهش خود را در اختیار طرف مقابل قرار خواهند داد.

وی در ادامه افزود: برای تامین بخشی از هزینه های طرح های مطالعاتی در قالب لایحه بودجه سال آینده٬ میزانی مد نظر قرار خواهد گرفت.

زلفی گل گفت: یکی از طرح ها بازگشت هزار نخبه علمی به کشور و نگهداشت این افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha