کد خبر 235451
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

تلاش برای توانمندسازی ٣٠ هزار معلم در زمینه شایستگی دیجیتال

تلاش برای توانمندسازی ٣٠ هزار معلم در زمینه شایستگی دیجیتال

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان توانمند با تسری آموزش‌ها به سایر معلمان علاقمند و مجری طرح موجب هم افزایی علمی و حرفه‌ای عظیمی در سطح آموزش‌های دوره ابتدایی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، معصومه نجفی پازوکی با تأکید بر آموزش شایستگی فناورانه و دیجیتال در دوره ابتدایی گفت: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، موضوع شایستگی فناورانه و دیجیتال را ذیل طرح بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی (شهید همت) با پوشش حدود ٣٠ هزار معلم و برگزاری دوره آموزشی برای آنان اجرا نموده است.

وی افزود: در این دوره آموزشی با شکل گیری حلقه‌های علمی معلمان و تقویت نگرش مثبت نسبت به لزوم پرداختن به مهارت‌های لازم جهت زندگی اثربخش و کارآمد در عصر دیجیتال و با ارائه آموزش‌های مهارتی و دانشی، شایستگی آنان در بکارگیری روش‌ها و ابزارهای فناورانه در جهت طراحی آموزشی و خلق موقعیت‌های یادگیری خلاق و نوآورانه با بهره مندی از الگوهای به روز دنیا توسعه می‌یابد.

معاون وزیر در ادامه بر لزوم گفتمان آموزشی مستمر میان معلمان مجری طرح تاکید کرد و گفت: معلمان توانمند با تسری آموزش‌ها به سایر معلمان علاقمند و مجری طرح موجب هم افزایی علمی و حرفه‌ای عظیمی در سطح آموزش‌های دوره ابتدایی می‌شوند. آنان ضمن توسعه فردی و شغلی، به هدایت گرانی به روز و ره یاران حرفه‌ای (کوچ) و مربیان حرفه‌ای (منتور) مبدل می‌شوند و از طریق پیوند و تلفیق مفاهیم آموزشی با علوم رایانه و فناوری‌های دیجیتال، موجی از نشاط و غنی سازی محیط یادگیری دانش آموزان را به ویژه در مدارس دولتی به نمایش خواهند گذاشت.

بنا بر گفته روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این طرح ملی با استقبال بسیار اولیا، دانش آموزان، معلمان و عوامل آموزشی بسیاری از مدارس کم برخوردار از امکانات آموزشی مواجه بوده است و تعداد زیادی از کلاس‌های درس مدارس دولتی دوره ابتدایی نسبت به ارتقا کمی و کیفی دستگاه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز اقدام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha