کد خبر 235346
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

«حیات» گزارش می دهد؛

اگر یارانه دی ماه شما واریز نشده بخوانید

اگر یارانه دی ماه شما واریز نشده بخوانید

یارانه معیشتی در حالی روز ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برای سرپرستان خانوار واریز شد که برخی از خانوارها از واریز نشدن آن سخن می گویند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ یارانه دی ماه ۱۴۰۲ روز بیستم ماه جاری طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، واریز شد؛ اما این درحالی است که بسیاری از مردم می گویند این ماه هنوز یارانه آنها واریز نشده است.

«من تحت پوشش کمیته امداد هستم و دارای چهار فرزند که دو تای آنها محصل هستند ولی تا الان یارانه ما واریز نشده»، «حقوق بازنشستگی من حداقل حقوق کارگری می‌باشد. درآمد دیگه نیز ندارم اما یارانه این ماه برای من پرداخت نشده» و... اینها نمونه ای از صدها پیامی است که در آن مردم از عدم واریز یارانه دی ماه گلایه کرده اند. 

در همین رابطه، طی سه روز گذشته از بازه زمانی واریز یارانه نقدی دو گروه از سرپرستان خانوار موضوع عدم واریز یا اخلال در بحث یارانه نقدی دی ماه را مطرح کرده اند.

ثبت نام مجدد نیاز است؟

گروهی از مخاطبان به عدم واریز یارانه نقدی در حساب بانکی مربوطه اشاره می کنند. برخی از این افراد با مراجعه به مستندات استعلام از پایگاه https://my.gov.ir می گویند که وضعیت آنها حاکی از وضعیت سابق و تداوم مشمولیت در بحث واریز یارانه نقدی است.

به عنوان نمونه برخی از مخاطبان تصویر با این مضمون «هموطن گرامی ,آقا... شما در حال حاضر در فهرست مشمولین دریافت یارانه قرار دارید، لذا نیازی به ثبت نام مجدد شما نمی باشد.» را ارئه کرده در حالی که طی دو روز اخیر یارانه نقدی به حساب آنها واریز نشده است.

دوباره پای بانک ها در میان است؟

اعتراض ها به عدم واریز یارانه دی ماه در حالی ادامه دارد که موجی از تماس های مردمی در آبان ماه نیز در این خصوص ایجاد شد. همان ماه نیز سازمان هدفمندی یارانه ها اطلاعیه ای صادر کرد که یارانه مرحله مرحله ۱۵۳ ( آبان ماه ) به حساب سرپرستان خانوار کل کشور واریز شده ، اما یارانه برخی افراد به خاطر مشکل فنی برخی بانک ها با تاخیر واریز شد.

گفتنی است، حدود ۲۴ میلیون خانوار به تعداد حدود ۷۸ میلیون نفر در دهک های ۴ تا ۹ یارانه معیشتی ماهانه ۳۰۰ هزار تومان و برای ۳ دهک کم درآمد ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها چه می گوید؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در همین رابطه پیرامون احتمال تکرار مشکل فنی آبان ماه برای واریز یارانه دی ماه در برخی بانک‌ها گفت: مشکلی فنی بانکی در واریز یارانه این ماه نداشته ایم و یارانه‌ها به موقع واریز شده است.

باید منتظر ماند و دید آیا خانوارهای جدیدی از دریافت یارانه محروم شده اند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha