کد خبر 235314
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان آذربایجان‌شرقی

تشکیل ستاد اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان آذربایجان‌شرقی

ارائه اطلاعات کلی قله هدف صعود، مکان های آنتن ده، مسیرهای ایمن صعود، آشنایی با محیط زیست و اطلاع از حیات وحش منطقه‌، آموزش کار با جی پی اس و نیز رصد صعودهای کوه‌نوردان اهم فعالیت‌های این ستاد است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ میر علی آقاسیدی با اشاره به لزوم ارائه اطلاعات درست و پشتیبانی فنی کوه‌نوردان در حین صعود به قلل اظهار کرد: یکی از مهمترین موارد پیشگیری از حوادث کوه‌نوردی توجه به شاخه آموزشی ناوبری هست از همین رو ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان استان تشکیل و شروع به فعالیت کرد.

 رئیس هیات کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌شرقی گفت: این ستاد با اطلاع قبلی و نسبت به شرایط جوی هر هفته در یکی کوهستان‌های استان مستقر و نسبت به ارائه اطلاعاتی از قبیل اطلاعات کلی قله هدف، مکان های آنتن ده، مسیرهای ایمن صعود، آشنایی با محیط زیست و اطلاع از حیات وحش منطقه ،آموزش کار با چی پی اس و نیز رصد صعودهای کوه‌نوردان ارائه خدمات خواهد نمود.

وی ارتباط موثر این ستاد با معاونت امداد و نجات هلال احمر را یکی از مهترین اهداف پیشتیبانی خواند و افزود: این ستاد با هماهنگی امداد و نجات هلال احمر بعنوان لایه اول امدادی در حوادث کوه‌نوردی نیز ارائه خدمات خواهد کرد و در صورت لزوم و نیاز به کمک بیشتر با ارسال اطلاعات منطقه و حادثه به پایگاه های امدادی از پشتیبانی آنها نیز بهره‌مند خواهند بود.

 یونس شرقی مسئول کمیته جستجو و نجات هیات کوه نوردی استان و مدیر این ستاد نیز گفت: این ستاد اولین برنامه خود را که متشکل از چهار تیم پنج نفره بود هفته گذشته با برپایی کمپ‌های متعدد در مسیر صعود منطقه قله کمال از رشته کوه‌های سهند را اجرا نمود و نحوه صعود ایمن کوهنوردان به قله کمال را در اختیار صعود کننده قرار دادند.  

 گفتنی است این هفته با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر بارش برف در قلل استان این ستاد بصورت آماده باش بوده و نسبت به شرایط به نسبت به ارائه خدمات پیشتیبانی اقدام خواهد کرد.سامانه 112 نیز بعنوان شماره درخواست کمک و پشتیبانی به کوه نوردان فعال می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha