کد خبر 235260
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

روسیه:

۴ ضدحمله تیپ ۳۲ مکانیزه اوکراین در خارکیف دفع شد

۴ ضدحمله تیپ ۳۲ مکانیزه اوکراین در خارکیف دفع شد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: واحدهای نیروهای مسلح روسیه، ۴ ضدحمله تیپ ۳۲ مکانیزه اوکراین در خارکیف را دفع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در جبهه کوپیانسک، واحدهای گروه غربی نیروهای مسلح روسیه با استفاده از ضربات هوایی و آتش توپخانه ۴ ضدحمله گروه های تهاجمی تیپ ۳۲ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در اطراف روستای سینکوفکا استان خارکیف دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: همچنین محل تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات تیپ‌های ۲۵ هوابرد و ۹۵ تهاجمی هوابرد نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک‌های برستوفسکویه در استان خارکیف و ترنی در جمهوری خلق دونتسک گلوله باران شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: دشمن ۸۵ پرسنل نظامی، یک تانک، ۲ خودروی جنگی پیاده نظام، ۳ خودرو و همچنین یک دستگاه توپخانه خودکششی کراب ساخت لهستان را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در جبهه کراسنولیمانسک، یگان‌های گروه نیروهای مرکز با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، آتش توپخانه و سیستم‌های آتش بار سنگین، محل تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات دشمن را در منطقه جنگلی سربریانسکی هدف قرار دادند. تلفات دشمن در این محور بالغ بر ۱۶۰ پرسنل نظامی، ۴ خودرو و همچنین توپخانه خودکششی آکاتسیا بود.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha