کد خبر 235231
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

گزارشی از اجراهای نخست جشنواره تئاتر بسیج؛

از ادای دین به شهدای ترور تا اقبالی که نسل جوان ها به تئاتر دفاع مقدس نشان دادند

از ادای دین به شهدای ترور تا اقبالی که نسل جوان ها به تئاتر دفاع مقدس نشان دادند

نخستین اجراهای چهارهمین جشنواره تئاتر بسیج با مضامینی از جنگ و دفاع مقدس، ترورهای ناجوانمردانه و تفاوت نسلی همراه شود و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، پس از افتتاحیه میزبان سه نمایش شب گذشته، بیستم دی ماه و دو نمایش ابتدای صبح امروز ، بیست و یکم دی ماه در سالن های تئاتر شهر ، حوزه هنری ، تالار اردیبهشت و سالن تئاتر مستقل به علاوه یک اجرای خیابانی شد و به تدریج مخاطبان خود را در شهرمقدس مشهد پیدا کرد.

نخستین اجرای جشنواره با عنوان مراسم به کارگردانی محمدعلی صباغی از شهر مشهد و در تالار اردیبهشت برگزار شد. این نمایش به گفته کارگردان ادای دینی به شهدای ترور از دوران جنگ تحمیلی ، پس از جنگ تا اکنون بود که به نوعی هر یک از کاراکترهای نمایش به این طریق به شهادت رسیده بودند.

نمایش دوم ثمرگل به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از شهر خواف در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد و به نوعی به رسم  و رسومات نادرست و آسیب های ناشی از آن در زمینه ازدواج در شهرها می پرداخت. نمایش انتهایی شب گذشته وطن و تن ها به کارگردانی محمدالهی از شهر مشهد در سالن نوری حوزه هنری برگزار شد که در واقع تفاوت نگاه نسل جوان و جدید با جوانان دوران جنگ و جانبازان و شهدا را نشان می داد  و آسیب های جنگ را بررسی می کرد.

نخستین نمایش صبح امروز ، عروس کارون به کارگردانی رضا یاوری از زنجان در تالار مستقل مشهد برگزار شد که محتوایش به دوران جنگ تحمیلی در جنوب کشور و علاقه مردم به شهرهایشان می پرداخت.

نمایش آ عاشقانه های دوبازمانده از جنگ تحمیلی به کارگردانی داوود نجفی از خرم دره زنجان  نیز در سالن حوزه هنری برگزار و بین علاقه مندان پرمخاطب شد. اما تنها اجرای خیابانی برگزار شده تاکنون نیز با وجود شرایط ویژه حضور مردم در دریاچه چالی دره در داخل آب  اجرا گردید و  مردم را به سر صحنه تئاتر محیطی کشاند.

ایر اجراها نیز از عصر بیست و یکم دی  ماه در شهر مشهد ادامه خواهد داشت و همه این کارها مورد نظر کارشناسی داوران قرار خواهند گرفت.

آیین اختتامیه جشنواره تئاتر بسیج بیست و چهارم دی ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha