کد خبر 235160
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸

نائب رئیس پارلمان فلسطین در تهران:

از غزه خارج نمی‌شویم

از غزه خارج نمی‌شویم

نایب رئیس پارلمان فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی در حال رقم زدن هولوکاست جدیدی در غزه است. اما برای مردم غزه تفاوتی ندارد که تلفات چقدر زیاد باشد؛ آن‌ها در هر صورت از غزه خارج نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، احمد علی فیصل، نایب رئیس پارلمان فلسطین در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، که عصر امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا مجیدی، دبیرکل این مجمع و نمایندگان ۱۹ کشور عضو، با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین»  به میزبانی مجلس شورای اسلامی در هتل آزادی تهران برگزار شد. حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

احمد علی فیصل، نایب رئیس پارلمان فلسطین، در ابتدای سخنان خود با گرامی‌داشت مقام شهدای مقاومت لبنان و شهدای حادثه تروریستی کرمان، از پارلمان جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی سخاوتمندانه این اجلاس تشکر کرد گفت: باعث افتخار فراوان ما فلسطینی‌ها است که کمیته ویژه‌ای برای رسیدگی به مسئله فلسطین در مجمع مجالس آسیایی تشکیل شده است. 

نایب رئیس پارلمان فلسطین با اشاره به حدود ۲۴هزار شهید، ۱۰ هزارمفقودالاثر و آوارگی بیش از ۲ میلیون شهروند غیرنظامی غزه طی سه ماه اخیر گفت: رژیم صهیونیستی در حال رقم زدن هولوکاست جدیدی در غزه است. اما برای مردم غزه تفاوتی ندارد که تلفات چقدر زیاد باشد؛ آن‌ها در هر صورت از غزه خارج نخواهند شد.

احمد علی فیصل ادامه داد: غزه امروز قلب تپنده زمین است و این قلب  آرام نخواهد گرفت مگر با تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف و بازگشت همه آوراگان فلسطینی به وطن همیشگی‌شان.

وی با اشاره به تخریب بی‌سابقه زیرساخت‌های غزه توسط رژیم صهیونیستی در سه ماه گذشته اضافه کرد: رژیم صهیونیستی تمامی امکانات و زیرساخت‌های غزه را نابود کرده تا فلسطینیان را به کوچ اجباری وادارد و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود را گسترش دهد.  اما پایداری و مقاومت ملت فلسطین  که از  پشتیبانی همه ملت‌های جهان آزاده جهان از جمله ملت ایران نیز برخوردارند؛ این برنامه خبیثانه آن‌ها با شکست مواجه شده است. 

وی افزود: ملت فلسطین بر موضع ثابت خود مبنی بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری، عقب‌نشینی اشغالگران صهیونیست از غزه، رفع محاصره غزه و بازگشت همه فلسطینی‌ها به سرزمین مادری‌شان و پایان دادن به محاصره کرانه باختری به ویژه مسجدالاقصی استوار هستند.

احمد علی فیصل ادامه داد: ما به نتانیاهو و بایدن اجازه نخواهیم داد که از خون مردم ما برای تضمین آینده سیاسی خودشان استفاده کنند. سلطه رژیم صهیونیستی بر غزه و دیگر سرزمی‌های اشغالی باید هرچه سریع‌تر پایان پذیرد.

نائب رئیس پارلمان فلسطین در پایان  با تاکید بر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین تصریح کرد: جنایت‌های بی‌شمار صهیونیست‌ها در این هفت دهه را به هیچ‌وجه نمی‌توان از صفحات تاریخ  پاک کرد و این ملت فلسطین است که باید در رابطه با مجازات عاملان این جنایت‌ها تصمیم بگیرد. ما هیچ دولت یهودی را در سرزمین‌های اشغالی به رسمیت نمی‌شناسیم. فلسطین آزاد کشوری مستقل است و قدس شریف پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha