کد خبر 235152
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

رئیس اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عربی در تهران:

دولت‌های ساکت شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه هستند

دولت‌های ساکت شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه هستند

رئیس اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عربی گفت: مردم غزه اکنون از نظر شرایط بهداشتی و انسانی در بدترین وضعیت به سر می برند و بسیاری از شهروندان بی‌گناه غیرنظامی زیر آوارها مفقودالاثر شده‌اند. 

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، عادل العسومی، رئیس اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عربی در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، که عصر امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا مجیدی، دبیرکل این مجمع و نمایندگان ۱۹ کشور عضو، با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین»  به میزبانی مجلس شورای اسلامی در هتل آزادی تهران برگزار شد. حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

العسومی با اشاره به گذشت بیش از سه ماه از تهاجم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به غزه گفت: مردم غزه اکنون از نظر شرایط بهداشتی و انسانی در بدترین وضعیت به سر می برند و بسیاری از شهروندان بی‌گناه غیرنظامی زیر آوارها مفقودالاثر شده‌اند. 

وی افزود: این وضعیت در تاریخ جهان ثبت خواهد شد و تمام کسانی که امروز در مقابل این جنایات سکوت پیشه کرده‌اند شریک جرم رژیم صهیونیستی خواهند بود.

رئیس اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عربی اضافه کرد: ما در ماه دسامبر در اتحادیه پارلمان کشورهای عربی نشستی  برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برگزار کردیم. 

وی افزود: در همان جلسه رای منفی ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که آتش‌بس فوری در غزه را درخواست می‌کرد محکوم کردیم. همچنین این اتحادیه به سازمان‌های بین‌المللی هشدار داد که به وظایف اخلاقی و حقوق بشری خود در رابطه با ملت فلسطین پایبند باشند.

العسومی اضافه کرد: ضروری است که ما حاضران  در این نشست مهم از دولت‌های خود بخواهیم که به ناتوانی و عدم تحرک سازمان ملل در جلوگیری از وقوع جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین اعتراض کنند و محاکمه مقامات نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» از محاکم عالی بین‌المللی بخواهند.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را در جهت رفع چالش‌های ضروری مردم فلسطین به کار خواهیم گرفت و لازم است مواضع محکمی را به نفع مردم فلسطین اتخاذ کنیم.

رئیس اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عربی در پایان اظهار داشت: ایستادگی مردم فلسطین در مقابل جنایت‌های بی‌پایان رژیم صهیونیستی در غزه، همواره به عنوان نماد مقاومت و پایداری در تاریخ باقی خواهد ماند. تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، از ابتدایی‌ترین حقوق این ملت مقاوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha