کد خبر 235093
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

انتقال بالای زیر سویه جدید اومیکرون با شدت بیماری‌زایی کم/ سویه JN1 وارد کشور نشده است

انتقال بالای زیر سویه جدید اومیکرون با شدت بیماری‌زایی کم/ سویه JN1 وارد کشور نشده است

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تب، بدن درد، سرفه، گلو درد و سوزش حلق به همراه آبریزش بینی از جمله علامت های زیرسویه جدید امیکرون تحت عنوان JN1  هستند. 

بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در حال حاضر گزارشی از شیوع زیر سویه JN1 در کشور داده نشده است. 

وی افزود: تب، بدن درد، سرفه، گلو درد و سوزش حلق به همراه آبریزش بینی از جمله علامت های زیرسویه جدید امیکرون تحت عنوان JN1  هستند. 

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات زیرسویه جدید که در برخی از کشورها شایع شده است؛ مانند سایر سویه های امیکرون بوده و شدت بیماری زایی بالایی ندارد. اما به دلیل انتقال بالا در دنیا جلب توجه کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: مادران باردار، بیماران زمینه ای و افراد در معرض خطر به همراه کادر بهداشتی و درمانی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند. بیماران زمینه‌ای باید دز چهارم واکسن کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس دستورالعمل ابلاغی دریافت کنند.

عشرتی همچنین گفت: افراد در معرض خطر مانند سالمندان و بیماران زمینه ای بهتر است در اجتماعات از ماسک استفاده کنند. به افراد توصیه می‌شود که دست‌های خود را با آب و صابون شست و شو دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha