کد خبر 235086
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

نماینده اعزامی پارلمان فلسطین در تهران:

تسلیم نخواهیم شد/ دولت مستقل فلسطینی را در قدس برپا می کنیم

تسلیم نخواهیم شد/ دولت مستقل فلسطینی را در قدس برپا می کنیم

رئیس هیئت نمایندگان پارلمان فلسطین در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) گفت: مجدانه اعلام می‌کنیم که ما پرچم سفید تسلیم به دست نمی‌گیریم و با صبر و ایستادگی و مبارزه پیروز خواهیم شد و دولت مستقل فلسطینی را ان‌شالله در قدس برپا خواهیم کرد. 

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، فهمی الزعاریر، رئیس هیئت نمایندگان پارلمان فلسطین در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)، در ابتدای سخنان خود از رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر حاضران بابت برگزاری این نشست تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به گذشت ۹۶ روز از تجاوز وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه گفت: در طول این مدت هزاران تن مواد منفجره در منطقه‌ای که فقط ۳۰۰ کیلومتر طول دارد استفاده شده، بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی نابود شده،  هزار نفر زیر آوار خانه‌ها مفقودالاثر شده و تقریبا ۱.۹ میلیون نفر مجبور به مهاجرت از شمال غزه به جنوب آن شده‌اند.

الزعاریر با اشاره به موارد متعددی از جنایات بی‌سابقه و دردناک رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه اراده جامعه بین‌المللی برای توقف این جنایات به اندازه کافی نیست و در حال حاضر چشم‌انداز جدی برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف این جنایات مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به فرافکنی‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در جهت نشان دادن تصویری نامناسب از مقاومت ملت فلسطین بعد از عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اکنون دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش‌های مقاومت فلسطین و حمایت کشورهای عربی و رسانه‌های آزاد، در دستیابی به این هدف شکست خورده است.
رئیس هیئت نماینگان پارلمان فلسطین در ابن نشست در ادامه بر مواردی همچون، لزوم توقف سریع جنگ و پذیرش آتش‌بش دائمی توسط رژیم صهیونییتی، اتخاذ سازوکاری با نظارت بین‌المللی برای جلوگیری از بروز فاجعه انسانی در نتیجه قحطی و تخریب بی‌سابقه زیرساخت‌ها در غزه تاکید کرد.

وی ادامه داد: مخالفت با سیاست کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها باید در دستور کار ما قرار گیرد و لازم است که از اقدامات دولت‌های اردن و مصر در این زمینه تقدیر کنیم. همچنین ضروری است که  از دادگاه‌های عالی بین‌المللی برای مجازات جنایت‌کاران جنگی درخواست کنیم و در این زمینه نیز لازم است که از اقدامات دولت آفریقای جنوبی تقدیر کنیم.

الزعاریر ضمن درخواست از همه آزادی‌خواهان جهان در جهت حمایت از آرمان فلسطین گفت:  محکومیت با روند «عادی‌سازی روابط» که صرفا موجب تقویت بیشتر رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینی‌ها می‌شود باید در دستور کار ما قرار بگیرد. همچنین تصمیمات اجلاس عربی اسلامی ریاض در خصوص فلسطین نیز باید به سرعت اجرا شود.
رئیس هیئت نماینگان پارلمان فلسطین در این نشست ضمن تاکید بر اینکه مقاومت تنها راه‌حل منطقی این منازعه است گفت:  من از همه گروه‌های فلسطینی می‌خواهم که از تفرقه بپرهیزند و با حفظ وحدت بر اصل مقاومت، تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد تفرقه در میان ما فلسطینیان را خنثی کنند.

فهمی الزعاریر در پایان با ابراز تاسف مجدد  از جنایات ارتکابی صهیونیست‌ها طی سه ماه گذشته گفت: با وجود اینکه قلبمان از مصیبت‌های وارده در این جنگ مالامال اندوه است، مجدانه اعلام می‌کنیم که ما پرچم سفید تسلیم به دست نمی‌گیریم و با صبر و ایستادگی و مبارزه پیروز خواهیم شد و دولت مستقل فلسطینی را ان‌شالله در قدس برپا خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha