کد خبر 235050
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

عصبانیت یا بازارگرمی/ چرا برانکو گفت نمی‌آیم؟!

عصبانیت یا بازارگرمی/ چرا برانکو گفت نمی‌آیم؟!

سرمربی کروات، برخلاف روند مذاکراتش با باشگاه پرسپولیس بامداد امروز خبر داد امکان این همکاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه پرسپولیس این روزها و پس از قطع همکاری با یحیی گل‌محمدی درگیر انتخاب سرمربی جدید است و از همین رو مدیران باشگاه در تلاش هستند تا هرچه سریعتر تکلیف نیمکت سرمربیگری این تیم مشخص شده تا زمان طلایی نقل و انتقالات زمستانی و آماده‌سازی برای نیم فصل دوم بیش از این برای سرخپوشان از دست نرود و از طرفی به تاکید مسئولان باشگاه، قرار نیست سرعت در انتصاب سرمربی جدید باعث شود دقت در انتخاب گزینه اصلح را تحت تاثیر قرار دهد.

در این میان و از چندی پیش و حتی قبل از قطع همکاری رسمی پرسپولیس و گل‌محمدی، شایعاتی مبنی بر مذاکره سرخپوشان با برانکو مطرح شده بود که پس از جدایی یحیی این اخبار به شکل جدی‌تری مطرح شد و مذاکرات حالت‌ رسمی به خودش گرفت و با توجه به توافقات اولیه‌ای که حاصل شده بود به نظر می‌رسید همکاری دوباره برانکو و پرسپولیس اتفاقی قریب الوقوع باشد و هواداران این تیم هم در انتظار معارفه سرمربی کروات محبوب خودشان بودند اما بامداد امروز پیامی از سوی وی منتشر شد که برای جامعه هواداری پرسپولیس و حتی مدیران باشگاه شوکه کننده بود. برانکو با انتشار پیامی بدون اینکه دلیل عدم توافقش با پرسپولیس را عنوان کند اعلام کرد نمی‌تواند به این تیم بیاید و از اینکه نمی‌تواند پیشنهاد بازگشت به جمع سرخپوشان را بپذیرد عذرخواهی کرد. 

ساعتی پس از این پیام، باشگاه پرسپولیس با اعلام اینکه این موضوع آنها را غافلگیر کرده و برخلاف روند مذاکراتشان و پیش‌بینی‌هایشان بوده، اطلاع رسانی کرد که هنوز از تلاش برای همکاری با برانکو دست نکشیده و همچنان مذاکرات را تا رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهند و امید دارند در مذاکرات ثانویه بتوانند نظر مثبت او را برای بازگشت به ایران جلب کنند. در این میان اما دلایل مختلفی به عنوان مانع همکاری برانکو با پرسپولیس مطرح شده است که باید دید کدام به واقعیت نزدیک تر است.

پیشنهاد شش ماهه

یکی از دلایلی که گفته می‌شود منجر به ناراحتی برانکو در مذاکرات شده، پیشنهاد قرارداد قطعی تاپایان فصل و قرارداد مشروط برای فصل آینده بود. یعنی مسئولان پرسپولیس می‌خواستند با برانکو به شکلی قرارداد امضا کنند که اگر از نتایج او تا پایان فصل جاری رضایت نداشتند، بتوانند در پایان فصل بدون هزینه‌ای عذر او را بخواهند و گزینه دیگری را جایگزین کنند و این موضوع به شدت باعث برآشفتگی برانکو شد. اگرچه مسئولان پرسپولیس این موضوع را تکذیب کردند ولی در شیوه قراردادی که با گل‌محمدی بسته بودند و مدل پیشنهادشان برای تمدید قرارداد هم این موضوع دیده شده بود و همین مساله یکی از دلایل اختلاف یحیی با مدیران باشگاه بود که در نهایت به قطع همکاری رسید. برانکو اعلام کرده حداقل مدت قراردادش با باشگاه یک و نیم ساله و بدون شرط خواهد بود.

مذاکرات غیر حرفه‌ای

حضور شبانه در اردوی تیم ملی عمان از یک سو و رسانه‌ای کردن این مذاکرات از سوی دیگر هم دلیل دیگری بر عصبانیت برانکو از پرسپولیسی‌ها بود. این موضوع به شدت برانکو را در عمان و نزد افکار عمومی و فدراسیون فوتبال این کشور زیر سوال برده و از این بابت از او انتقاد می‌شود که در آستانه بازی‌های جام ملت‌ها به جای اینکه تمرکزش روی تمرینات تیمش باشد مشغول مذاکره برای آینده شغلی‌اش است. شکل مذاکره و مهم‌تر از آن رسانه‌ای شدن آن از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس باعث شده برانکو به شدت از این رفتار عصبی و ناراحت شود و این موضوع هم در دادن پاسخ منفی از سوی او بی تاثیر نبوده است.

مخالفت خانواده

برانکو در مذاکرات اولیه خودش با پرسپولیس موافقت ضمنی خودش را با این پیشنهاد اعلام کرده بود ولی پاسخ نهایی را منوط به موافقت خانواده‌اش با بازگشت به ایران عنوان کرد و ظاهراً اعضای خانواده او خیلی تمایل به ادامه زندگی در آسیا نداشته و اصرار به بازگشت به اروپا دارند. حالا هم می‌توان این را در نظر گرفت که برانکو موفق نشده موافقت خانواده خودش را برای سفر به ایران جلب کند و این را هم می‌توان یک دلیل پاسخ منفی او در نظر گرفت.

رد گم‌کنی و بازار گرمی

اما محتمل‌ترین حالتی که می‌توان در نظر گرفت سوری بودن این پاسخ منفی از سوی برانکوست. او هم بابت مذاکره با پرسپولیس در عمان با واکنش منفی و تندی از سوی مقامات فدراسیون و افکار عمومی روبرو شده و حالا قصد دارد با دادن پاسخ منفی به پرسپولیس اینطور عنوان کند که دیگر این موضوع را دنبال نکرده و تمرکزش روی تیمش است و هم اینکه به نوعی بتواند باشگاه را برای پذیرش خواسته‌هایش تحت فشار قرار دهد چرا که می‌داند پرسپولیس در حال حاضر گزینه‌ای بهتر از او برای انتخاب ندارد. این رفتار پیش از این هم از سوی برانکو در مواجهه با همکاری با پرسپولیس دیده شده است و اینکه باشگاه پرسپولیس عنوان کرده همچنان پیگیر مذاکراتش با برانکوست هم نشان می‌دهد خود مسئولان باشگاه هم می‌دانند امکانش وجود دارد تا با کوتاه آمدن از یک سری موارد می‌توانند بازهم نظر برانکو را برای همکاری جلب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha