کد خبر 234997
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

اوکراین در سال گذشته، بیش از ۲۱۵ هزار نظامی خود را از دست داد

اوکراین در سال گذشته، بیش از ۲۱۵ هزار نظامی خود را از دست داد

وزیر دفاع روسیه در سخنانی با تاکید بر «حفظ آمادگی رزمی سه‌گانه هسته‌ای مسکو» اعلام کرد: اوکراین در سال گذشته، بیش از ۲۱۵ هزار نظامی خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که ارتش کشورش آمادگی رزمی سه‌گانه هسته‌ای مسکو را در سطح بالایی حفظ می‌کند تا تعادل راهبردی جهانی را تضمین کند.

وزیر دفاع روسیه در این ارتباط ادامه داد که ارتش کشورش به کاهش آمادگی رزمی اوکراین ادامه می‌دهد و ابتکار راهبردی را در منطقه عملیات نظامی ویژه در اختیار دارد.

وی در ادامه افزود که کی یف در سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار نیروی نظامی را از دست داده است.

شویگو در یک نشست کاری گفت: گروه‌هایی از نیروهای روسی به طور نظام مند پتانسیل رزمی نیروهای مسلح اوکراین را کاهش می دهند. در سال گذشته، تلفات دشمن از ۲۱۵۰۰۰ نیروی نظامی و ۲۸۰۰۰ سلاح فراتر رفت. ما ابتکار راهبردی را در کل خط تماس رزمی حفظ کرده ایم.

این وزیر روسیه افزود که ارتش اوکراین با کمبود نیروی انسانی مواجه است و در میدان نبرد نتیجه‌ای نگرفته است.

شویگو گفت که نیروهای روسیه به طور مداوم به اهداف عملیات نظامی ویژه دست می‌یابند.

وزیر دفاع روسیه همچنین به موضوع تجهیز ارتش مسکو اشاره و خاطرنشان کرد: ارتش روسیه آمادگی رزمی سه گانه هسته‌ای این کشور را برای تضمین توازن راهبردی جهانی در سطح بالایی حفظ می‌کند. یکی از وظایف کلیدی ما، حفظ آمادگی رزمی سه گانه هسته‌ای در بالاترین سطح است. در سال ۲۰۲۴، نیروهای مسلح روسیه همچنان به مدرن ترین تسلیحات، از جمله سلاح‌های مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی و اصول فیزیکی جدید مجهز خواهند شد.

سرگئی شویگو فاش کرد: ما ارائه بهترین مدل‌های پهپادی مان را افزایش خواهیم داد. به ویژه اینکه مجموعه‌ای از هواپیماهای بدون سرنشین - از مینی پهپادها تا پهپادهای متعلق به حملات سنگین- را شکل خواهیم داد.

وزیر دفاع روسیه افزود: در آینده نزدیک، وزارت دفاع روسیه عملکرد سیستم‌های ارتباطی، شناسایی و هدف‌گیری و همچنین قابلیت های دفاع هوایی و ماهواره‌ ای اش را توسعه خواهد داد. بهبود شکل و روش استقرار نیروها، به روز رسانی مفاد اسناد رزمی، دستورالعمل‌ها و دستورالعمل‌ها نیز از جمله برنامه‌های این وزارتخانه است. حل و فصل این موارد، افزایش توانایی‌ های رزمی نیروهای مسلح [روسیه] و تضمین بازدارندگی تجاوز به کشورمان و متحدانش را ممکن می‌سازد. مسکو بارها تاکید کرده است که تمام وظایف تعیین شده در منطقه عملیاتی با وجود فشارهای غرب و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha