کد خبر 234958
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

حسینی در گفتگو با «حیات»:

مجلس پیگیر تامین منابع وام مسکن ایثارگران از سازمان برنامه و بودجه است

مجلس پیگیر تامین منابع وام مسکن ایثارگران از سازمان برنامه و بودجه است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت شرایطی را ایجاد کرده تا ایثارگران بتوانند از ظرفیت قانونی اسناد بالا دستی و قانون دائمی جامعه ایثارگری برای تامین مسکن استفاده کنند

سیدالبرز حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حیات در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی پرداخت نشدن وام مسکن ایثارگران از سوی بانک‌ها، با بیان این‌که در ظرفیت 89 قانون برنامه ششم و ذیل آن در ماده سوم ایثارگری به وام تامین مسکن ایثارگری اشاره شده است؛ گفت: اخیرا دولت با بخشنامه‌ای جدید که صادر شده پیگیر تامین مسکن ایثارگران است.

وی ادامه داد: همچنین دولت ظرفیت تسهیلات 4 درصدی در جهت تامین مسکن ایثارگران ایجاد و بخشنامه‌ای را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده تا این سازمان بتواند با تامین این تسهیلات به جامعه ایثارگری کمک کند. ما امنیت و پیشرفت جامعه حال کشور را مدیون رشادت ایثارگران، خانواده شهدا آن‌هایی که در شرایط  لزوم کشور جان وعقیده خود را پایه اصالت این کشور گذاشتند؛ هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مناسب نیست، جانباز مسن یا پدر و مادر شهید مسکن نداشته باشند گفت: دولت شرایطی را ایجاد کرده تا این گروه بتوانند از ظرفیت قانونی اسناد بالا دستی و قانون دائمی جامعه ایثارگری  برای تامین مسکن استفاده کنند در همین راستا حدود هشت ماه پیش بخشنامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.سازمان برنامه و بودجه نتوانسته تا کنون این منابع را تامین کند. در همین راستا جامعه ایثارگری واکنش نشان داده است. سازمان برنامه باید اقداماتی را انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس با ورود به این موضوع می‌توانند بر چرایی تامین مسکن ایثارگران نظارت کند همچنین مجلس می‌تواند از ظرفیت قانونی خود برای تامین منابع استفاده کرده و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهد. علاوه بر این سازمان برنامه و بودجه می‌تواند از ظرفیت هم تراز قوانین دائمی همچون قانون جهش تولید ساماندهی استفاده کرده و اسناد بالا دستی برنامه شش و ماده سه ایثارگری استفاده کند.

حسینی همچنین گفت: مجلس با اطلاعات به‌دست آمده، حتما پیگیری می‌کند تا با ظرفیت کشور منابع تامین شده  و در همین راستا با سازمان برنامه تفاهم‌نامه‌ای را امضا می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha