کد خبر 234886
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

خبری از کودتا نشد؛ کار یحیی رسماً تمام شد/ برانکو در یک قدمی نیمکت پرسپولیس

خبری از کودتا نشد؛ کار یحیی رسماً تمام شد/ برانکو در یک قدمی نیمکت پرسپولیس

معادلات نیمکت پرسپولیس در حال حل شدن است و به نظر می‌رسد سرمربی کروات در آستانه بازگشت به ایران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته پایانی نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر و سوت پایان بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان با یک اتفاق ویژه برای سرخپوشان پایتخت همراه بود و این اتفاق به کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی از هدایت این تیم برمی‌گردد. اگرچه هواداران پرسپولیس در طول این سال‌ها به استعفاهای چند هفته یک بار یحیی عادت کرده‌اند ولی این بار ظاهراً موضوع جدی‌تر از همیشه بود و این کناره‌گیری منجر به قطع همکاری شد.

از همین رو باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر درگیر مسائل مربوط به تعیین تکلیف نیمکت این تیم در نیم فصل دوم بود و بعد از اینکه مدیران باشگاه در جلب نظر یحیی برای ادامه همکاری ناکام بودند، باب مذاکره با چند گزینه برای جانشینی او را باز کردند و البته همانطور که رسانه‌ها به آن پرداختند، اصلی ترین گزینه برای مدیران باشگاه کسی نبود جز برانکو ایوانکوویچ، سرمربی اسبق و محبوب پرسپولیس که هم شناخت خوبی به فوتبال ایران و اتمسفر کار در پرسپولیس دارد و هم از مقبولیت بالایی میان هواداران این تیم برخوردار است و به نظر می‌رسد بهترین گزینه سرخپوشان در حال حاضر باشد.

در روزهایی که صحبت از بازگشت برانکو به پرسپولیس مطرح شد، مواردی که به نظر می‌رسید مانع جدی بر سر راه بازگشت او محسوب شوند در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد که از جمله آن می‌توان به بدهی مالیاتی این سرمربی کروات و همچنین تقاضای مالی سنگین او در کنار قراردادش با تیم ملی عمان اشاره کرد که این موارد شب گذشته در برنامه فوتبال برتر و در گفتگوی تلفنی رضا درویش مطرح شد.

درویش در صحبت‌هایش ضمن اشاره به اینکه کار پرسپولیس و گل‌محمدی رسماً تمام شده است، به نوعی شایعات بازگشت وی به نیمکت سرخپوشان و جدایی خودش را تکذیب کرد و در کنار آن با اعلام اینکه مشکل مالیاتی در خصوص بازگشت برانکو به پرسپولیس وجود ندارد و از لحاظ مالی هم مانعی میان طرفین نیست و تنها مشکل در حال حاضر رضایت خانواده این سرمربی کروات به بازگشت به ایران است.

 درویش در صحبت‌هایش اشاره کرد که به گل‌محمدی پیشنهاد مدیریت فنی پرسپولیس داده شد که وی این پیشنهاد را رد کرد و ترجیح داد با مجموعه فعلی ادامه همکاری ندهد و بدین ترتیب پایان دوران حضور دوم او در این تیم رقم خورد.

در این میان درویش اعلام کرد که محمد دلبری، عضو هیات مدیره پرسپولیس برای مذاکره با برانکو راهی امارات که محل اردوی تیم ملی عمان بود رفته و صحبت‌های خوبی هم صورت گرفته و توافقات ابتدایی حاصل شده است.

انتشار تصویر مذاکره نماینده پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ

 در این میان خود برانکو هم در واکنش به شایعات عدم ادامه همکاری با عمان عنوان کرد که این موضوع ارتباطی با جام ملت‌ها و نتایجی که در این مسابقات کسب می‌کند ندارد و به نوعی تلویحاً از نزدیک شدن به پایان روزهای همکاری با این فدراسیون خبر داد تا نشان دهد ماجرای بازگشتش به پرسپولیس جدی است.

طبق اعلام درویش، این باشگاه تا روز چهارشنبه در انتظار پاسخ نهایی برانکو برای حضور در پرسپولیس خواهد ماند و اگر این پاسخ دریافت نشود باب مذاکره با سایر گزینه‌ها باز خواهد شد.

به امید دیدار؛ این پایان گل سرخ نیست

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای که با تیتر «به امید دیدار؛ این پایان گل سرخ نیست» جدایی یحیی گل‌محمدی از تیم فوتبال این باشگاه رسما اعلام کرد و نوشت «یحیی گل‌محمدی از نیمکت پرسپولیس جدا شد ولی از پرسپولیس نه. این پایان گل سرخ نیست. او بخشی پرافتخار و جدایی ناپذیر از تاریخ بلندآوازه این باشگاه است.»

متن کامل این بیانیه، به شرح زیر است:

خانواده بزرگ پرسپولیس از همین حالا دلتنگ یحیی گل‌محمدی خواهد بود که با شایستگی و فداکاری فراوان عمل کرد تبدیل به یک اسطوره شد و این هیچ‌گاه از یاد و خاطره باشگاه و هواداران نخواهد رفت. اسطوره‌ها هیچ‌گاه از یاد نمی‌روند.

پرسپولیس دلتنگ او و دوران باشکوهی که رقم زد خواهد بود همان‌طور که برای دوران پرصلابت و باشکوه هدایت پرسپولیس توسط علی پروین و برانکو ایوانکوویچ دلتنگ بودیم. همان‌گونه که مرحوم پرویز دهداری، آلن راجرز، مرحوم استانکو پابلوکویچ و هیچ یک از دیگر مربیان تاریخ‌ساز باشگاه محبوب‌مان را از یاد نمی‌بریم و البته چهره‌های چون یحیی گل‌محمدی خود را در جایگاه خاصی از تاریخ قرار می‌دهند.

آن چه امروز اتفاق افتاد فقط پایان یک همکاری بود و نه پایان یحیی در پرسپولیس. این را تاریخ ثابت خواهد کرد. این پایان گل سرخ نیست. پرسپولیس از این دارایی و سرمایه‌ ارزشمند خود به سادگی نخواهد گذشت و او راه دراز و افتخارات فراوانی را در پیش دارد از نیمکت پرسپولیس تا تیم ملی فوتبال ایران و شاید لیگ‌هایی در خارج از ایران.

یحیی گل‌محمدی را با آن چهره آرام و متین به یاد خواهیم آورد که گاه برای پرسپولیس چنان برافروخته بود که به سرخی آتش می‌زد. او را با شجاعت مثال زدنی‌اش به یاد می‌آوریم وقتی در دوره‌ای سخت، داغ‌ترین نیمکت فوتبال ایران را در قله انتظارات و توقعات قبول کرد. او را با مرور این جملات به یاد می‌آوریم؛ «قهرمان شدن سخت است و قهرمان ماندن سخت‌تر».

یحیی گل‌محمدی را با آن دوره سخت و دشوار کرونا به یاد می‌آوریم. در رویارویی با سکوهای خالی که برای پرسپولیس طاقت‌فرساتر از هر تیم دیگری در فوتبال ایران بود. با رسیدن تیمی به فینال آسیا که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. او را به رکوردهای گوناگونی فردی و تیمی به یاد می‌آوریم که با مردانش و پرسپولیس بزرگ رقم زد. با قله‌ها، حدنصابها و مرزهای جدیدی که با پرسپولیس فتح کرد. با پوکر و گلات قهرمانی. خاطره‌هایی برای ما که برای دیگران آرزو شد. او را با حسرت به دل گذاشتن رقیب دیرینه‌ای به یاد می‌آوریم که در آرزوی پیروزی بر پرسپولیس یحیی باقی ماند. با سه‌گانه‌ای که به رستاخیز می‌ماند و شکوه برخواستن ققنوس از دل خاکستر را در یادها زنده کرد.

بسیار به او تاخته شد. از خودی و غیر خودی. با هر بار تصمیمش برای رفتن جشن برپا کردند، با انصرافش در ماتم فرو رفتند و تاختند و تاختند و تاختند تا ایمان بیاورند که این بار از تصمیمش باز نمی‌گردد. غافل از این که پرسپولیس هست و تا شقایق هست، زندگی جریان دارد. با قدرت و با صلابت. از همین نیم فصل و یحیی هم یکی روزی از این روزهای خدا بازخواهد گشت.

یحیی گل‌محمدی بزرگی فنی و شخصیتی خود را به اثبات رسانده‌، به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ باشگاه و فوتبال ایران تبدیل شد. پرسپولیس را در اوج نگه داشت و بی‌تردید نسل‌های بعد هم از او با غرور و افتخار سخن خواهند گفت و قدردانش خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha