کد خبر 234877
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

درخشش زنان، در توسعه و سازندگی اقتصادی

درخشش زنان، در توسعه و سازندگی اقتصادی

نخستین گردهمایی بزرگ زنان فعال اقتصادی کشور در محل مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، نخستین گردهمایی بزرگ زنان فعال اقتصادی کشور عصر روز گذشته ۱۷ دی ماه در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان تاثیرگذار در اقتصاد کشور که اغلب در حوزه صنعت ساختمان فعال هستند حضور داشتند.

اولین سخنران این همایش مرجان هوشیار رییس انجمن صنفی کارفرمایی زنان فعال اقتصادی ساختمانی بود که وی گفت: این انجمن از سال ۹۷ با مشاوره جمعی از بزرگان تشکلی ایجاد شده است. انجمن تلاش کرد خردجمعی و همفکری را در قالب یک تشکل مطرح کند حتی در دوران کرونا نیز فعالیت انجمن متوقف نشد و به کار خود ادامه داد.

وی ادامه داد: این انجمن در راستای اهداف بین المللی با کشورهایی مانند استرالیا تعامل دارد. ما امروز به تجربه های جدید و آشنایی با استانداردهای بین المللی نیاز داریم. در این انجمن ما علاقمندیم که با آموزش های مداوم و بهره گیری تجارب دنیا قوانین کسب و کار را آموزش دهیم. این تشکل از حقوق اعضای خود در سازمان های مختلف دفاع می کند زنان ایران تازه وارد بازار اقتصاد ایران شده اند با این وجود نرخ مشارکت زنان تحصیل کرده بالا بوده است.

هوشیار بیان کرد: انجمن ما قصد دارد که راه را از بیراهه جدا کند تا به آیندگان کمک کنیم. در این انجمن ما انتفاع مالی نداریم زنان این سرزمین جمع شده اند تا به نوکارآفرینان کمک کنند.

حمید رضا سیفی رییس کانون کارفرمایان استان تهران گفت: یک ملت برای پایداری و تاب آوری باید هویت ملی و باور خانوادگی داشته باشد. زن، هویت ملی را شکل داده و بذر ایمان را می کارد حضور بانوان برای رشد اقتصادی کشور لازم است در حالیکه ۶۳ درصد فارغ التحصیلان ما خانم ها هستند اما زنان شاغل در کشور کم هستند.

وی افزود: خانم ها در حوزه ی کارشناسی بسیار قوی عمل کردند، در بستر اجتماعی و مدیریت زن مکمل مرد است؛ خانم ها نباید تبدیل به کارشناس شوند و باید در جایگاه کاربردی قرار بگیرند. متن اصلی قدرت خانم ها در این سرزمین حضور در تشکل هاست، از اینکه زنان اقتصادی ساختمانی دور هم جمع شدند و چنین تشکلی را به وجود آوردند بسیار خوشحالم.

 کشتکار مدیرعامل مجموعه میکامال گفت: به دختران و زنان این سرزمین که شبانه روز برای اقتصاد کشور و اهداف خود می جنگند و چندین برابر مردان تلاش می کنند تا بتوانند هدف های کاری خود را دنبال کنند می بالیم. شما زنان سرزمین من در راه رسیدن به اهداف خود نشان دادید بسیار قوی هستید به گونه ای که باید از شما آموخت و یاد گرفت و در مجموعه میکامال نیز زنان و دخترانی‌ حضور دارند که با قدرت و توانمندی آنان میکامال نیز قدرت یافت.

در ادامه آناهیتا شهنواز مدیرعامل مدرسه عالی کسب و کار ماهان گفت: در واقع برای تمامی ماژول های آموزشی این دوره پروژه هایی تعریف می شود که می توانید آن را در کسب و کار خود اجرایی کنید و کوچ های راهنما در تمام طول مسیر کنار شما می باشند تا با راهکارهایی تازه کسب و کار خود را در صنعت ساختمان رونق ببخشید و اتفاقی که افتاده این است که بخشی از این دوره توسط انجمن صنفی کارفرمایی زنان فعال اقتصادی ساختمانی بورسیه شده و همراهان این انجمن می توانند با بورسیه آموزشی انجمن در این دوره آموزشی تخصصی حضور پیدا کنند. ما در کنار انجمن حضور داریم تا بتوانیم تعهد بیست ساله خودمان به تعالی را  در حوزه صنعت ساختمان به ویژه برای بانوان عزیز ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha