کد خبر 234837
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با خانواده شهدای مسیحی (آشوری) مطرح کرد؛

تفکر داعشی باعث حادثه تروریستی در کرمان شد/ جامعه آشوریان همواره همراه ملت ایران بوده است

تفکر داعشی باعث حادثه تروریستی در کرمان شد/ جامعه آشوریان همواره همراه ملت ایران بوده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در واقع فردی با تفکر داعشی و نژادپرستانه اقدام به کاری ضد بشری در کرمان کرده است، گفت: تفکرات نژادپرستانه تفکری است که حیات را حق یک عده خاص می‌داند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده شهدای مسیحی (آشوری) در کلیسای پتتیکاسی محله شهرآرا که شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی هم در آن حضور داشت، ضمن تبریک حلول سال نو مسیحی به مسیحیان و خانواده آشوریان گفت: شهادت جانسوز هموطنان خود را در کار ضدبشری که در کرمان رخ داد تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: زمانی که از شهید حرف می‌زنیم؛ از انسانی الهی سخن می‌گوئیم. انسانی که با خداوند معامله کرده و جان خود را فدا می‌کند. حادثه ای که در کرمان اتفاق افتاد، صدهاهزار شبیه به آن را در لبنان، سوریه و حالا در غزه می‌بینیم. افرادی که چشمان خود را بسته‌اند و با نوع بشر مخاصمه دارند، از میان شهدای حادثه‌ای که در کرمان اتفاق داد از برادران دینی در سایر ادیان شهید نداشتیم؛ اما از اتباع افغانستانی ۱۳تا ۱۴ نفر به شهادت رسیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در واقع فردی با تفکر داعشی و نژادپرستانه اقدام به اینکار کرده است. تفکرات نژادپرستانه تفکری است که حیات را حق یک عده خاص می‌داند. ما تفکرات نژادپرستانه را در ۲۰۰ سال اخیر در دنیا زیاد می‌بینیم؛ آنانی که حق حیات را برای عده ای میدانند و برای سایر انسان‌ها شرافت زندگی را قائل نیستند.

وی با بیان اینکه تفکر داعش اینگونه است، یادآور شد: شهید که انسانی الهی است، جانش را برای دفاع از حریم انسانیت فدا می‌کند. در واقع حاج قاسم ما جانش را فدا می‌کرد و برایش فرقی نمی‌کرد که آن فرد ایزدی است یا نژادش فارس یا ترکمن است. برای او فرقی نداشت، زمانی که در اقلیم کردستان دولت کردستان از او حمایت خواست، او بدون ملاحظه به آنان کمک کرد و در عرض یکی دو ساعت خود را به آنان رساند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: تفکر حاکم بر انسان الهی، تفکر خدمت به خدا و دفاع از انسانیت در مسیر فرمانبری از خداست. خداوند رحمان انسانها را نسبت به یکدیگر مسئول قرار داده است. خلقی که نزد خداوند محترم است باید نزد دیگر مخلوقات نیز محترم باشد. عالم پر از تفکرات شیطانی با لباسهای مذهب، دین و قومیت گرایی است و برای اغفال افراد این تفکرات باطل را تقدس نمایی میکنند. این موضوع دستاویز نظام سلطه قرار گرفت برای اینکه منطقه ثروتمند غرب آسیا را ناامن کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: منطقه غرب آسیا بیش از ۷ هزار سال قدمت دارد و اولین مهد تمدن بشر است؛ بشریت زمانی که از دوره غارنشینی خود خارج شد و شروع به ساخت تمدن کرد، در این منطقه شکل گرفت. امروزه می‌بینیم که خاستگاه تمدن امروزی را به این شکل انداختند که با استفاده از قدرت طلبی برخی از  افراد خودفروخته، جان ملتهای منطقه را به خطر انداختند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خونریزی باعث ایجاد دشمنی شده و ایجاد خونریزی باعث ایجاد فاصله می‌شود، اضافه کرد: سرزمین ما با مدد خون شهدا امن مانده است و دشمنان تلاش‌هایی در جهت ناامن‌سازی کشور انجام می‌دهند که جلوی آن به لطف الهی گرفته خواهد شد تا ما شاهد بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها نباشیم. وظیفه همه مسئولان است که این حداقل ها را انجام دهند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: ما در بنیاد شهید به همین خدمت مختصر به خانواده ایثار و شهادت افتخار می‌کنیم و دست تک تک این خانواده ها را می‌بوسیم. الحمدالله دوستان ما در مجلس به خانواده شهدا و ایثارگران لطف دارند و امیدواریم بتوانیم با دست پر در خدمت خانواده شهدا باشیم. بالاخره ما در سلسه مراتب مدیریت کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم با دست بازتری خدمت خانواده شهدا باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: از اینکه جامعه بزرگ آشوری همیشه نسبت به وطن ادای وظیفه کردند، جای تبریک دارد. اگر ملتی منسجم داریم بخاطر احساس محبت میان گروهای مختلف اجتماعی است و جامعه بزرگ آشوریان به ویژه در ایام پیروزی انقلاب و بعد از آن، هرجا مردم کشور نیاز به کمک داشتند به عنوان عضو با افتخار و تفکیک ناپذیر ملت ایران خود را اثبات کرده و پا جلو گذاشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha