کد خبر 234726
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

در همایش «نشان ارادت»؛

شهید سلیمانی در مقابل دشمنان محکم و با صلابت بود

شهید سلیمانی در مقابل دشمنان محکم و با صلابت بود

استاد دانشگاه در همایش «نشان ارادت» گفت: سردارِ شهید قاسم سلیمانی در مقابل دشمنان محکم و با صلابت و در مقابل دوستان مهربان و عطوف بود. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ همایش «نشان ارادت» با حضور جمعی از هنرمندان، مقامات لشکری و کشوری و  مجید نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات صبح امروز ۱۸ دی‌ماه  در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد.

حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه در همایش «نشان ارادت» گفت: چهار سال از شهادت شهید سلیمانی می‌گذارد. او کسی است که با شهادت خود تمام حیثیت نظام سلطه را نابود کرد؛ اما در این سالیان ابعاد شخصیت ممتاز این شهید به صورت کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. سردار سلیمانی همیشه یک فرمانده رشید و سربازی خارج از تعارفات بود.

این استاد دانشگاه با بیان این که سنت الهی انتقام از دشمنان اسلام است، تصریح کرد: آمریکا با ترور حاج قاسم  خود را تحقیر کرد. این دنیا برای سردار دل‌ها کوچک بود. کار سردار در این دنیا تمام شده بود و فرزندانی را در این راه تربیت کرد. 

قنبری ادامه داد: او سردار رشید اسلام، فرمانده نترس و پیشرو بود. دلبستگی سردار به امام و ولایت در اعتقاداتش ریشه دارد. حاج قاسم متواضع و فروتن بود؛ همچنین در مقابل دشمنان محکم و با صلابت و در مقابل دوستان مهربان و عطوف بود. 

وی گفت: حاج قاسم در بحران‌های سخت برادر مردم بود. حاج قاسم مسیر نیست؛ مقصد است. ایشان یک نام در شناسنامه یک پدر نیست بلکه نام مبارکی است که زینت می‌دهد. بعد شهادت او تمام معادلات جابه‌جا شد.
این استاد دانشگاه گفت: شهید سلیمانی به واسطه ایمان و تقوای خود توانست به مقام قرب الهی یعنی شهادت دست پیدا کند و وقتی کسی شهید شد خداوند نیز آن را مایه آرامش دل‌های مردم قرار می‌دهد و اینگونه شهید سلیمانی سردار دل‌ها شد.

 نقش ایرانیان در بازسازی از گذشته تا کنون
 

در بخش دیگر این برنامه نامجو، جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ضمن تسلیت به علت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گفت: امروز روز نابودی گروه فرقان است این گروه استاد مطهری و سپهبد قرنی را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: این ستاد از سال ۱۳۸۲ توسط سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پایه گذاری شد به طوری که در آن زمان سردار برنامه ۲۰ ساله برای بازسازی عتبات عالیات طراحی کرد. ما باید بیشتر تلاش کنیم و هموطنان را 
با اهداف این ستاد آشنا کنیم. این برنامه ۲۰ ساله با کمک نذورات مردمی قابل اجرا است.  

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: در ابتدا این ستاد برای ترمیم و بازسازی عتبات عالیات ایجاد شد زمانی که می‌خواستیم برای نخستین بار کاشی‌های طلا را بازسازی کنیم مهر نادرشاه افشار را در کاشی‌ها دیدیم. از گذشته تا کنون ایرانیان در بازسازی و توسعه عتبات نقش داشته‌اند.

نامجو ادامه داد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سه محور اصلی جذب نذورات و مشارکت‌های مردمی، توسعه و بازسازی حرمین و اربعین حسینی است؛ و در مهمترین آن‌ها که جذب نذورات مردمی است؛ فعالیت دارد. اکثر منابع ستاد عتبات از طریق نذورات مردمی انجام می‌شود که به همین علت ما اینچنین برنامه‌ها را تدارک می‌بینیم.

نامجو در پایان گفت: یکی از بهترین کاراها این است که مردم با خلوص نیت و دلی کاری را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha