کد خبر 234635
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

نجات ۵۰ لنج صیادی در هرمزگان از حریق

نجات ۵۰ لنج صیادی در هرمزگان از حریق

مدیرکل شیلات هرمزگان در جریان باد قرارگرفتن آتش را یکی از عوامل گستردگی آتش‌سوزی روز گذشته بندر صیادی سلخ قشم دانست و گفت: با اقدام قابل تقدیر آتش‌نشانان و امدادرسانان بیش از ۵۰ فروند شناور لنج صیادی و چندین شناور قایق از طعمه حریق‌شدن نجات یافتند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان امروز در این بازدید با بیان اینکه پیگیری و بررسی علل این حادثه در دستور کار مدیریت بهره بردار بندر صیادی صلخ قرار داد اظهار کرد: امید داریم با توجه به همدلی و همراهی موجود حداکثر مساعدت بامالکین شناورهای خسارت دیده در اسرع وقت صورت پذیرد.

وی، وزش باد شدید، در جریان باد قرار گرفتن آتش و سرعت بالای گسترش آتش را از اهم علل گستردگی این حادثه خواند و افزود: با وجود سیستم اطفا حریق در بندر و اقدام سریع و قابل تقدیر آتش نشانان، امداد رسانان و مسئولین موفق به نجات بیش از ۵۰ فروند شناور لنج صیادی و چندین شناور قایق از این سانحه شدیم و حدود ۱۰ فروند شناور نیز طعمه حریق شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: با توجه به متفاوت بودن خسارت وارده به شناورهای صیادی، برآورد خسارت نیازمند کارشناسی و بررسی دقیق است. 

در ادامه نماینده ویژه معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تشکر از عوامل امداد رسان و آتش نشان، همدلی و همراهی مردم در این حادثه را یکی از عوامل مهم کاهش خسارت در این حادثه خواند و گفت: پیرو دستور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران پیگیری امورات صیادان خسارات دیده در این حادثه در دستور کار ویژه شیلات مرکز و استان قرار دارد. 

مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران بر تسریع در روند جایگزینی شناورهای خسارت دیده تاکید کرد و افزود: بدون شک مجموعه شیلات از هیچ کمکی برای، صیادان زحمت کش خسارت دیده دریغ نخواهد کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha