کد خبر 234602
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:

امروز زنان در خط مقدم جنگ شناختی و ترکیبی می‌جنگند

امروز زنان در خط مقدم جنگ شناختی و ترکیبی می‌جنگند

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با گرامیداشت ایام ولادت حضرت زهرا(س) و اشاره آیاتی از قران کریم که از حضرت مریم و حضرت آمنه به عنوان نمونه‌هایی از  مقاومت و و پاکی و صبوری دارد، گفت:خوشحالم که این نگاه و این رویکرد ارزشی نسبت به مقام زن و مادر در همه اقشار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز با گرامی‌داشت ایام ولادت حضرت زهرا(س) و اشاره آیاتی از قران کریم که از حضرت مریم و حضرت آمنه به عنوان نمونه‌هایی از  مقاومت و پاکی و صبوری دارد گفت:خوشحالم که این نگاه و این رویکرد ارزشی نسبت به مقام زن و مادر در همه اقشار وجود دارد. البته هنوز نیاز به تلاش‌های بسیار بیشتری در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: اگر جایگاه زنان کوچک شمرده شده و جایگاه مادری و خانه‌داری به عنوان شغل نادیده گرفته شود جامعه دچار چالش های جدی همچون چالش جمعیتی خواهیم شد. 

معاون زنان و امور و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه مادری و شغل مادری به عنوان یکی از والاترین مشاغل موجود گفت: ما اصرار داریم که جایگاه خانه‌داری و تربیت فرزندان، به دلیل تاثیرات بسیاری که می‌تواند در فرهنگ، اقتصاد و جامعه داشته باشد به عنوان شغل در نظر گرفته شود.

انسیه خزعلی بیان داشت: الگویی که انقلاب اسلامی و رهبران آن به زنان ارائه دادند الگویی است که در آن به زن و شرایط ویژه‌اش مثل جوامع غربی نگاه ابزاری نمی‌شود و در عین حال  اجازه می‌دهد که زنان توانمندی و استعدادهای خود را به بهترین نحو شکوفا کنند. 

وی با اشاره به وصیت امام(ره) که فرموده بودند:  «ما مفتخیریم که زنان ما در عرصه‌های متفاوت نظامی، اقتصادی و فرهنگی فعال هستند و گاهی حتی بیش از مردان توانمندی خود را نشان می‌دهند» گفت: این الگو عبارت است از الگویی که در آن زنان از هیچ استعداد و توانایی محروم نمی‌شوند و در عین حال حریم هایی که استقلال و هویت زن را نگه می‌دارند حفظ می‌شود.

خزعلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با همه فعالیت‌های اجتماعی زنان منوط به حفظ خانواده و حفظ حجاب موافق اند گفت: در شرایط فعلی که با جنگ ترکیبی و شناختی مواجهیم زنان اتفاقا می‌توانند موثرتر باشند و در خط مقدم این جنگ مبارزه کنند.

وی افزود: اگر زمانی مردان در بیرون از خانه‌ها از مرزهایی که مورد حمله قرار می‌گرفت دفاع می‌کردند و زنان در  پشت جبهه‌ها از آنان حمایت می‌نمودند؛  اکنون این هویت در جنگ شناختی و ترکیبی از درون خانه مورد حمله قرار گرفته و زنان امروز وظیفه دارند که سلاح رسانه به دست گرفته و دوشاش مردان در خط مقدم این جنگ مبارزه کنند. 

خزعلی با گرامی‌داشت مقام شهدای حادثه تروریستی اخیر کرمان و تاکید براینکه ما میراث‌دار و مدیون این شهدای عزیز  هستیم گفت: پیام این شهدا به ما این است که برای استقلال و عزت مان باید هزینه بدهیم و نباید خستگی بر ما غلبه کند.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز را «روز فعالیت اجتماعی و حکمرانی زنان» نامیده‌اند. گفت: رهبر انقلاب تاکید فرمودند که باید از تدبیر زنان در حکمرانی استفاده شود. البته در متون فلسفی نیز دو نوع تدبیر وجود دارد. تدبیر مدن و تدبیر منزل که اگر تدبیر منزل به درستی صورت بگیرد تدبیر مدن در سطح کلان هم به درستی انجام خواهد شد.

انسیه خزعلی اظهار داشت:  امروز بانوان بسیاری در بخش‌هایی همچون بهداشت و درمان، امدادرسانی و حتی صنایع نظامی حضور فعال دارند و این حضور را باید گرامی داشت. در کنار گرامی‌داشت این سرمایه‌ها البته باید برای این حضور فعال زنان برنامه‌های درستی نیز داشته باشیم.

وی افزود: طبیعتا اولین مسئول موضوعات مربوط به خانواده زنان هستند و مسئولان موظف‌اند که شرایط را به گونه‌ای برای این بانوان شاغل  فراهم کنند تا از خانواده غافل نشوند. برنامه‌هایی همچون برنامه «شغل منعطف» برای زنان باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد. 

خزعلی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره بانوی شهید روشندل، از نیروی زمینی برای نام‌گذاری یک بیمارستان به نام این بانوی شهید تشکر نموده و ابراز امیدواری کرد که نیروی زمینی ارتش بیش از پیش در اجرای برنامه‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای نهادینه کردن خانواده محوری و عدالت محوری که بتواند همه استعدادهای زنان را شکوفا کند با این معاونت همکاری ویژه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha