کد خبر 234554
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بازگشت برانکو به پرسپولیس، شایعه یا واقعیت؟

بازگشت برانکو به پرسپولیس، شایعه یا واقعیت؟

باشگاه پرسپولیس در حال حاضر تنها به یک گزینه برای جانشینی گل محمدی فکر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه پرسپولیس این روزها درگیر یک چالش جدی است که به واسطه قطع همکاری با یحیی گل‌محمدی رقم خورده و به انتخاب سرمربی جدید این تیم برای نیم فصل دوم برمی‌گردد. پرسپولیس در شرایطی باید سراغ سرمربی جدید برود که شرایط مناسبی در جدول و در کورس قهرمانی ندارد و قافیه را به استقلال و سپاهان واگذار کرده و در این شرایط تغییرات روی نیمکت هم باعث می‌شود این تیم نسبت به دو رقیب قهرمانی خود بازهم عقب بیافتد و زمانی را صرف جا انداختن تفکر جدید در تیم کند.

روز گذشته هیات مدیره باشگاه نشستی در خصوص بررسی وضعیت نیمکت این تیم تشکیل داد و خروجی آن قطعی شدن جدایی گل‌محمدی و بررسی گزینه‌های جدید بود و طبق آنچه در اطلاعیه این باشگاه آمده است گزینه‌های داخلی مطرح شده گمانه‌زنی هستند و این باشگاه آنها را تکدیب می‌کند و از طرفی با توجه به اطلاعاتی که به دستمان رسیده فعلاً تنها گزینه‌ای که اعضای هیات مدیره روی آن به جمع بندی رسیدند برانکو ایوانکوویچ است و او را تنها کسی می‌دانند که می‌تواند در این مقطع جایگزین گل‌محمدی شود.

برانکو گذشته درخشانی در پرسپولیس دارد و به نوعی او را معمار تیمی می‌دانند که در حال حاضر با کوله باری از جام‌ها و افتخارات در طی 8-9 فصل اخیر به رکوردی دست نیافتنی در فوتبال ایران رسیده است و به واسطه این افتخارات محبوبیت بالایی هم میان هواداران این تیم دارد و همین موارد کار او را تا حد زیادی در شروع دوباره فعالیتش در جمع سرخپوشان جلو می‌اندازد.

اگرچه به نظر می‌رسد با توجه به موارد مطرح شده برانکو گزینه مناسبی برای نیمکت پرسپولیس است و حتی صحبت‌های تلویحی با وی صورت گرفته است ولی مشکلاتی هم در این میان وجود دارد.

قرارداد با عمان - بدهی مالیاتی - دستمزد

برانکو که به زحمت توانست مطالباتش از پرسپولیس را وصول کند، هنوز در ایران بدهی مالیاتی دارد و طبق قراردادش این بدهی بر عهده پرسپولیس است. برخلاف ادعای درویش که گفته بود بدهی مالیاتی برانکو را داده‌اند ولی تنها بدهی 3 سال حضور او در پرسپولیس پرداخت شده و جریمه دیرکرد ان تسویه نشده تا این پرونده همچنان مفتوح باشد. این موضوع خودش هزینه مضاعفی علاوه بر دستمزد خود برانکو روی دست باشگاه می‌گذارد که در این شرایط اقتصادی که دست سرخپوشان از لحاظ مالی بسته است سنگ بزرگی به نظر می‌رسد. ضمن اینکه بدون شک دستمزد خود برانکو هم پایین نیست و شنیده‌ها از درخواست 2 میلیون دلاری (معادل 100 میلیارد تومان) مدیر برنامه‌های او برای یک فصل و نیم خبر می‌دهد که رقم سنگینی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. مورد دیگر و جدی در این میان قرارداد برانکو با عمان است که ابتدا تا پایان جام ملت‌های آسیا اعتبار داشت ولی چندی پیش ظاهراً به صورت توافقی تمدید شده و اگر او بخواهد جدا شود باید رضایت فدراسیون فوتبال عمان را هم جلب کند. این موارد سنگ‌هایی هستند که بر سر راه بازگشت برانکو به پرسپولیس قرار دارند.

خود برانکو چه می‌گوید؟

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال عمان که این روزها خبر بازگشت به فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس هم به گوش می‌رسد در پایان این بازی و در گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگار روزنامه «عجل» گفت: تنها موضوعی که به آن فکر می‌کنم حضور تیم عمان در جام ملت‌های آسیا است و می دانم که چالش سختی در این مسابقات خواهیم داشت.

این واکنش رسمی برانکو به شایعات بازگشتش به ایران است. اگرچه پیشنهاد و احتمال بازگشت به پرسپولیس را رد نکرده ولی عنوان کرده فعلاً تمرکزش روی جام ملت‌های آسیا و تیم ملی عمان است. برانکو چندی پیش در یک ارتباط واتساپی با یک خبرنگار هم در مورد بازگشتش به پرسپولیس از کلمه نمی‌دانم استفاده کرد و شایعات پیرامون حضور دوباره‌اش در ایران را تکذیب نکرد تا به نوعی این شایعات تقویت شوند.

به زودی همه چیز مشخص می‌شود

اینطور که به نظر می‌رسد هم پرسپولیس و هم برانکو تمایل به همکاری دوباره دارند ولی مسائل و مشکلات عمدتاً اقتصادی در این میان سنگ بزرگی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود و اعضای هیات مدیره هم در تلاش هستند تا این مساله را به نوعی رفع و رجوع کنند چرا که به عقیده آنها رفتن سراغ هر گزینه دیگری جز برانکو در این مقطع به زیان تیم و باشگاه خواهد بود. از سوی دیگر قرارداد برانکو با عمان هم تعهدی برای او ایجاد کرده و به گفته خودش هم تمرکزش در حال حاضر باید روی مسابقات جام ملت‌ها باشد و بدیهی است که مذاکرات جدی به بعد از مسابقات موکول شود و در این میان اگرهم توافقی صورت بگیرد برای جلوگیری از عواقب و بازخوردهای منفی آن قطعاً تا پایان جام ملت‌ها رسانه‌ای نخواهد شد. برانکو و پرسپولیس گزینه جذابی برای یکدیگر هستند و باید دید شرایط همکاری مجدد فراهم خواهد شد یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha