کد خبر 234438
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

مادری که فرزند شهیدش را بعد از ۴۰ سال در حرم رضوی به آغوش گرفت + فیلم

مادری که فرزند شهیدش را بعد از ۴۰ سال در حرم رضوی به آغوش گرفت + فیلم

مادر شهید جواد ایزدی بعد از 40 سال و در حرم حضرت امام رضا (ع) پیکر پسرش را در آغوش گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ پیکر شهید جواد ایزدی بعد ۴۰ سال چشم انتظاری مادرش پیدا شد. پیکر این شهید به‌تازگی با آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شده است. این خبر در حرم مطهر امام رضا(ع) توسط حجت الاسلام دکتر رفیعی به مادر این شهید والامقام داده شد.

شهید جواد ایزدی سال ۶۲ در عملیات والفجر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکرش در منطقه جا ماند.

شهید جواد ایزدی در خانواده‌ای متدین به اسلام راستین در نوغاب به دنیا آمد دوران کودکی را همانند همسالان خود سپری کرد و در سن 7 سالگی وارد مدرسه شد. وی پس از اتمام دوران ابتدایی وارد دوره راهنمایی و متوسطه شد و موفق به اخذ دیپلم شد. در ایام فراغت و تعطیلی به امورات فرهنگی و ورزشی می‌پرداخت و به ورزش فوتبال خیلی علاقمند بود. پس از اتمام تحصیل، خود را جهت خدمت سربازی معرفی کرد.

بعد از آموزش در پادگان 06 تهران در دژبانی لشکر 92 زرهی اهواز مشغول به خدمت شد. اما در پاییز سال 60 بطور داوطلب به رسته پیاده منتقل شد و در عملیات بستان شرکت کرد. بعدها هم در عملیات فتح المبین و بیت‌المقدس حضور یافت. وی به کتاب و کتابخوانی علاقه وافر داشت و در تاسیس اولین کتابخانه نوغاب نقش بسزایی داشت و در بسیج نیز فعالیت می‌کرد.

قبل از انقلاب خانواده خود را با امام و عکس و نوار های ایشان آشنا کرد. همیشه در پیروی از ایشان کوشش می‌کرد. همیشه توصیه می‌کرد که از مادر مواظبت کنید و کاری نکنید که رنجی به او وارد آید.

یکی از اطرافیان شهید جواد ایزدی نقل می‌کند: که حدود 6 یا 7 سال قبل شبی در خواب دیدم که با مفقود در شهری گردش می‌کنم. ناگاه به جای مثل حرم مطهر امام رضا (ع) رسیدیم. من و او خواستیم وارد شویم که خادم آن حرم جواد را اجازه ورود داد اما به من اجازه ورود به آن مکان مقدس را ندادند.

گفتنی است، در اوایل خردادماه سال 61 برای آخرین بار به مرخصی آمد و پس از اتمام مرخصی در عملیات رمضان شرکت کرد و مفقودالاثر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha