کد خبر 234428
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

مشکلات بودجه‌ای پارک‌های فن‌آوری و مراکز رشد دانشگاهی/ توجه به تبدیل ایده به ثروت اهمیت دارد

مشکلات بودجه‌ای پارک‌های فن‌آوری و مراکز رشد دانشگاهی/ توجه به تبدیل ایده به ثروت اهمیت دارد

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم گفت: وزارت علوم سعی کرده تا مجموعه های فن‌آور مستقر در پارک ها را به سمت دانش‌بنیان‌ شدن هدایت کند.

امید رضایی‌فر، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: وزارت علوم حمایت ویژه از فن‌آوران و هسته‌های فن‌آوری مستقر در پارک‌های علم و فن‌آوری خواهد داشت. با توجه به خلاهای قانونی که در حوزه فن‌آوری داریم، برای عبور از این مسائل توجه به موضوع تبدیل ایده به ثروت و تجاری‌سازی محصولات مهم  است.

وی با بیان اینکه فن‌آوران در مضیقه هستند و باتوجه به چهارچوب‌های حمایتی و گرنت‌ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی باید حمایت بیشتری از فن‌آوران صورت گیرد، اضافه کرد: در پارک‌های علم و فن‌آوری شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند و از این شرکت‌ها حمایت کامل انجام می‌شود اما به‌طور کلی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بر عهده معاونت علمی است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری ادامه داد: مجموعه‌های فن‌آوری مستقر در پارک‌ها با توجه به بازاری که برای محصولاتشان پیدا کرده‌اند، نیازی به دانش‌بنیان شدن ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم سعی کرده تا مجموعه‌های فن‌آور مستقر در پارک‌ها را به سمت دانش‌بنیانی شدن هدایت کند، یادآور شد: استارت آپ‌های دانشگاهی توانسته‌اند با شتاب دهنده‌ها، هسته‌های فن‌آور و پارک علم و فن‌آوری به خوبی هماهنگ شوند.

رضایی‌فر همچنین گفت: برنامه‌های حمایتی با محوریت پارک‌ها و مراکز رشد دانشگاهی داریم ولی ردیف بودجه خاصی ندارد؛ هرچند حمایت‌های لازم را از مراکز رشد خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha