کد خبر 234379
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

کودک ۸ ساله و پیرمرد ۶۷ ساله به جمع شهدا پیوستند/ بستری شدن ۳۴ نفر در ICU و انتقال یک کودک به تهران

کودک ۸ ساله و پیرمرد ۶۷ ساله به جمع شهدا پیوستند/ بستری شدن ۳۴ نفر در ICU و انتقال یک کودک به تهران

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که یک کودک ۸ ساله و یک پیرمرد ۶۷ ساله به‌دلیل شدت جراحت وارده به شهادت رسیدند تا تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۱ شهید برسد.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور  با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی کرمان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات اظهار کرد: در حادثه تروریستی کرمان ۲۸۴ مصدوم به ۱۲ بیمارستان منتقل شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ نفر بستری و بقیه به‌صورت سرپایی اقدامات درمانی را دریافت کرده و مرخص شده‌اند.

وی بیان کرد: با بروز حادثه تروریستی کرمان، از میان ۱۸۰ مصدوم بستری در بیمارستان، ۷۵ نفر زن، ۷۷ نفر مرد و ۲۸ نفر کودک زیر ۱۵ سال هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۳ نفر در بخش بستری هستند که ۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. یک کودک ۸ ساله (طاها شادکام) و یک پیرمرد ۶۷ ساله (سعید شهنوازی) به‌دلیل شدت جراحت به جمع شهدا پیوستند تا تعداد شهدای این حادثه تروریستی به ۹۱ نفر برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: تعداد مصدومان بستری در بیمارستان رو به کاهش است. یکی از مصدومان کودک توسط اورژانس هوایی برای ادامه روند درمان به تهران منتقل خواهد شد.

میعادفر همچنین گفت: با توجه به حجم زیادی از مصدومان از شهرهای همجوار خون مورد نیاز تامین شد و مردم در شب حادثه با مشارکت خوب‌شان ۷۰۰ واحد خون اهدا کردند.

گفتنی است، خبر شهادت کودک ۸ ساله (طاها شادکام) ساعاتی بعد توسط جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور تکذیب شد.

همچنین از سوی مسئولان ذیربط اعلام شد شهید سعید بامری با 42 سال سن که از اتباع بودند، هم به فهرست شهدا اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha