کد خبر 234255
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

آخرین وضعیت پرونده تروریستی کرمان تشریح شد

آخرین وضعیت پرونده تروریستی کرمان تشریح شد

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان: شناسایی و دستگیری تروریست‌ها در دستور کار ویژه دستگاه‌های امنیتی و قضایی قرار دارد

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ حجت الاسلام حمیدی در تشریح آخرین جزییات حادثه تروریستی در کرمان گفت: شناسایی عوامل دخیل در این حادثه تروریستی، تعقیب و دستگیری تروریست‌ها و تیم‌های پشتیبان آن‌ها در دستور کار ویژه دستگاه‌های امنیتی و قضایی استان کرمان قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه تروریستی تلخ در کرمان و به دنبال دستوراتی که رئیس قوه قضاییه خطاب به دستگاه قضایی استان کرمان صادر کرد، از همان لحظات اولیه حادثه، رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی استان قرار گرفت.

رئیس شورای قضایی استان کرمان ابراز امیدواری کرد، با دستوراتی که صادر شده و با پیگیری که دستگاهای امنیتی، نظامی و انتظامی استان انجام می‌دهند، هر چه سریعتر پشت پرده این حادثه روشن شود و عواملی که پشتیبانی و اقدام کردند شناسایی شوند و تحویل دستگاه قضایی استان  قرار گیرند تا در اسرع وقت پرونده آن‌ها با سرعت و دقت لازم رسیدگی شود و ما بتوانیم عوامل این حادثه را به سزای عمل ننگین خودشان برسانیم و ان شاءالله در آینده بتوانیم خبرهای خوبی در این رابطه به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

وی به تشریح اقدامات انجام شده طی ساعات گذشته در دستگاه قضایی استان کرمان اشاره کرد و افزود: در اولین اقدام، بلافاصله دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل حادثه حاضر و تحقیقات اولیه برای بررسی حادثه و ابعاد قضایی این عملیات تروریستی آغاز شد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: بلافاصله دستورات قضایی لازم، از محل حادثه از سوی مدعی العموم خطاب به دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی صادر شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان داشت: پس از اینکه پیکر پاک شهدای عزیز از بیمارستان‌های سطح شهر به پزشکی قانونی استان منتقل شد، با توجه به تعداد بالای شهدا، دو نفر از بازپرسان دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به همراه معاون دادستان مرکز استان در محل پزشکی قانونی حضور پیدا کردند و همان محل پزشکی قانونی دستورات قضایی لازم را برای شناسایی هویت شهدای عزیز صادر کردند و این اقدام در تسریع انجام تشریفات قانونی که در پزشکی قانونی برای شناسایی ابدان پاک شهدا باید انجام شود موثر بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به اقدام سوم دستگاه قضایی در ساعات پس از وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: در این رابطه پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان زیر نظر بازپرس ویژه‌ای برای رسیدگی به ابعاد قضایی این موضوع تشکیل و دستورات قضایی لازم از سوی دادستان به ضابطین خاص و عام صادر شده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: همچنین در آینده خانواده‌های معظم شهدا و همچنین کسانی که در این حادثه دلخراش مصدوم و مجروح شدند، می‌توانند برای طرح شکایت از عوامل دخیل در این حادثه به دادسرای کرمان مراجعه و شکایات خود را مطرح کنند که رسیدگی‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha